پایش منابع آب با سامانه ماهواره‌ای



به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، وزیر نیرو با اعلام ورود سامانه‌های ماهواره‌ای به پایش منابع آب کشور، گفت: ماهواره‌ها به صورت منظم و هر ۳ دقيقه يکبار سنجش و اندازه‌گيري در خصوص آب‌هاي زيرزميني و لايه‌هاي موجود را انجام مي‌دهند.

حمید چیت‌چیان تاکید کرد: پروژه‌هايي که نياز به اعتبار کمتري دارند، ولي از تاثير بيشتري در جامعه برخوردار هستند، باید در اولویت قرار گيرند. وزير نيرو افزود: همانطوري‌ که پايش داده‌هاي مربوط به آب سطحي و زيرزميني مهم است، يکي از بخش‌هاي مهم نيز ديتاهاي ماهواره‌اي است که بايد جزو منابع اصلي داده‌هاي ما باشد.

وي ادامه داد: شيوه‌هاي سنجش ماهواره‌اي می‌تواند به بخش زيادي از نيازهاي ما پاسخ دهد. چیت‌چیان با بيان اينکه ما بايد از آخرين یافته‌هاي دنيا در این زمینه مطلع باشيم، تصريح کرد: با وجود این بايد روي اين مساله حساس باشيم تا تجهیزاتی را که امکان توليد آن در داخل وجود دارد، از خارج کشور وارد نکنيم. وزیر نیرو با تاکيد بر توسعه مسائل مطالعاتي، شبکه انتقال ديتاي آب و برق، ‌مطالعات آب و خاک و استفاده از عکس‌هاي هوايي گفت: با استفاده از امکانات شبکه‌هاي ماهواره‌اي جهانی، استفاده از آب‌هاي منطقه‌اي به منظور حصول نتيجه بهتر باید تحت بررسي قرار گيرد.



پایان خبر 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;