وزیر نیرو از افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور خبر داد

وزیر نیرو گفت: : بیش از ۵۷ درصد از صادرات خدمتی فنی و مهندسی کشور با استفاده از توان شرکت‌های پیمانکاری و سازندگان کالاهای برقی به کشورهای جنوب‌شرق آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی با اتکا به چهار دهه خوداتکایی و توجه به توان و ظرفیت داخلی صورت گرفته است.
به گزارش تاسیسات نیوز،  رضا اردکانیان روز دوشنبه در آئین بهره‌برداری از پروژه انتقال آب سد ماملو به شهرستان پیشوا اظهار داشت: وزارت نیرو از اسفندسال ۱۳۹۷ با اجرای طرح‌های مختلف در حوزه برق و آب تلاش کرد تا با برنامه‌ریزی و استفاده هدفمند از توان و ظرفیت دولت و بخش خصوصی، آسایش را برای مردم تأمین کند و فرصت‌های شغلی پایدار در کشور ایجاد کند.
وی افزود: بیش از ۵۷ درصد از صادرات خدمتی فنی و مهندسی کشور با استفاده از توان شرکت‌های پیمانکاری و سازندگان کالاهای برقی به کشورهای جنوب‌شرق آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی با اتکا به چهار دهه خوداتکایی و توجه به توان و ظرفیت داخلی صورت گرفته است.
وی گفت: دولت در تحقق وعده‌های خود با استفاده از توان و ظرفیت داخلی و بخش خصوصی از ۲۰ اسفند سال ۱۳۹۷ تا کنون ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به ثمر نشانده که ۲۵۰ پروژه در یک ‌سال اوج تحریم‌های دشمنان نظام به بهره‌برداری رسیده است.
اردکانیان با اشاره به افتتاح  ۶۸۶ میلیارد تومان پروژه حوزه آب در استان تهران، گفت: از مجموع این پروژه‌ها ۶۴۰ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه هفتم و هشتم جنوب تهران در نظر گرفته شده که حتی یک ریال آن از بودجه دولتی تأمین نشده است.
وی اظهار کرد: اختصاص این حجم از اعتبارات آن هم بدون اتکا به منابع دولتی نشان از سطح بالای شعور مردم ایران در مواجهه با تحریم‌های دشمنان دارد و بی‌تردید همانطور که مردم ایران توان خود را در جنگ تحمیلی به رخ جهانیان کشید، ققنوس‌وار از خاکستر این تحریم‌ها بیرون می‌آیند و سطح بالایی از خودکفایی و فاصله گرفتن از درآمد نفتی را به نمایش می‌گذارند.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تحقق وعده خداوند حتمی است و خوداتکایی و بی‌نیازی به درآمد نفت و خام‌فروشی آن به دست دشمنان محقق ‌شد، بیان کرد: هر چند که ما تلاش می‌کنیم که تحریم‌ها را بشکنیم ولی با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی، آینده‌ای روشن برای فرزندان و نوادگان این کشور به ارمغان می‌آوریم.
وی با اشاره به آغاز عملیات احداث تصفیه‌خانه هفتم و هشتم فاضلاب جنوب تهران گفت: تصفیه فاضلاب از مسائل مهم کشور است که نه تنها در حوزه بهداشت محیط که در تأمین آب پایدار نقش مهمی ایفا می‌کند.
اردکانیان افزود: در کنار تأمین آب شرب سالم و بهداشتی، همواره فاضلاب نیز تولید می‌شود که با تصفیه آن می‌توان از یک منبع آب همیشگی و مطمئن برخوردار شد تا علاوه بر جلوگیری از آلوده شده منابع آب‌زیرزمینی، در تغذیه آبخوان‌ها نیز بتوان از آن استفاده کرد.
وی گفت: در طراحی بلندمدت احداث ۱۲ تصفیه‌خانه برای پوشش ۱۱ میلیون نفر جمعیت تهران در نظر گرفته شده که تاکنون ۶ واحد افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری شده و تا پایان امسال چهار واحد دیگر در غرب تهران افتتاح می‌شود.
وزیر نیرو افزود: تصفیه‌خانه هفتم و هشتم تهران تا سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می رسد و قادر است تا ۷۰ درصد از فاضلاب تولید تهران را تصفیه کند.
وی گفت: مجموع شبکه جمع‌آوری فاضلاب تهران  ۹ هزار کیلومتر است که تاکنون ۶ هزا رو ۹۰۰ کیلومتر آن اجرایی شده است.
وی افزود: ۶۰ درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب تهران در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.
طرح انتقال آب سد «ماملو» به پیشوا امروز، دوشنبه با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید تا کمبود آب شرب در این شهرستان به خصوص طی روزهای گرم سال رفع شده و ساکنان آن همواره از آب شرب پایدار و بهداشتی برخوردار شوند.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;