هیچ دخالتی در انتخابات نظام مهندسی صورت نگرفته است

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ما دخالتی در انتخابات و ترکیب هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان نداریم ولی انتظار می‌رود به دور از هرگونه اختلاف این مجموعه به فعالیت‌های تخصصی و فنی خود اهتمام داشته باشد.
به گزارش تاسیسات نیوز، محبوب حیدری در مراسم اعطای اعتبارنامه اعضای نهمین دوره هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار کرد: در ۳ ساله گذشته برخی اقدامات و فعالیت‌های هیئت مدیره دوره هشتم رضایت مخاطبان را به همراه داشت که انتظار می‌رود در دوره جدید با رفع ایرادات و اشکالات گذشته فعالیت‌های منسجم‌تری را در ارتقا کیفی ساخت و سازها شاهد باشیم.
وی به برگزاری مطلوب انتخابات دوره نهم هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان در استان اشاره کرد و گفت: میزان مشارکت در این دوره از ۳۶ درصد قبل به ۵۹ درصد رسید تا جامعه مهندسان حضور چشمگیری را در انتخابات داشته تا مطالبات و دغدغه‌های خود را از طریق هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان پیگیری کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اولین توصیه را به ترکیب اعضای هیئت مدیره جدید دوری از اختلاف و پرهیز از کشیده شدن مسائل به فضای مجازی اعلام کرد و گفت: اختلاف سلیقه در همه امور طبیعی است اما شایسته است در جامعه مهندسان این اختلاف نظرها به حاشیه‌ها و مسائل غیر ضرور کشیده نشود تا هیئت مدیره جدید بتوانند به دور از طرح مسائل اختلاف‌برانگیز در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بتوانند فعالیت‌های مناسب و مثبتی را داشته باشند.
حیدری افزود: اداره کل راه و شهرسازی نه تنها در این دوره از انتخابات بلکه در گذشته نیز دخالتی در حوزه نظام مهندسی نداشته و قطعا اعضا و هیئت مدیره جدید باید نسبت به ارتقا اعتمادآفرینی و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مؤثر کمک کرده و جلوی برخی حاشیه‌سازی‌ها را بگیرند.
وی رعایت قوانین، مقررات و بخشنامه‌ها را به رغم داشتن برخی ابهامات یادآور شد و خاطر نشان کرد: در ۵ سال مدیرکلی راه و شهرسازی حتی یک متر مربع نقشه امضا نکردم در حالی که دارای پروانه بوده و مهندس پایه یک محاسبات هستم.
حیدری عمل به قانون و احترام به بخشنامه‌ها را به هیئت مدیره جدید توصیه کرد و ادامه داد: در توزیع نقشه‌ها نیز باید رفتار عادلانه در پیش گرفته تا حقی از مهندسان ضایع نشود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: به صورت تخصصی در این دوره باید روی مسائل آموزش مهندسان و ارتقا مهارت آنها برنامه‌ریزی شود تا شرایط مناسبی را در پیشبرد اهداف جامعه مهندسان شاهد باشیم.
حیدری بیان کرد: همه ما به تداوم آموزش و به روزرسانی اطلاعات خود نیاز داریم که بهتر است با برگزاری دوره‌های آموزش حضوری و غیرحضوری جامعه مهندسان را نسبت به ارائه برنامه‌های مدون توجیه کنیم.
وی ضرورت افزایش عمر ساختمان‌ها را با ارتقا کیفی ساخت و سازها ضروری خواند و اظهار کرد: در کشورهای دیگر حتی به ساختمان‌های ۶۰ تا ۷۰ ساله اجازه تخریب نمی‌دهند در حالی که در کشور و استان ما برای ساختمان‌هایی با عمر ۱۰ ساله اجازه تخریب صادر می‌شود و این شبهه‌ای را در نظام ساخت و ساز ما به وجود می‌آورد.
حیدری تصریح کرد: باید ساخت و سازها به نحوی باشد تا نه تنها در برابر زلزله‌ و سایر حوادث قوت و استحکام داشته باشد بلکه در طراحی، اجرا به ویژه فنداسیون و اسکلت مقاومت ساختمان به شکل بسیار بالایی باشد تا سرمایه‌های ملی ما به مخاطره نیفتد.
وی به اجرای قانون جدید جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: در این راه ما باید از ظرفیت مهندسان استفاده کنیم و تلاشمان بر این است تا در طراحی، ساخت و نظارت از ظرفیت جامعه مهندسان استان اردبیل به ویژه نظام مهندسی استفاده خواهیم کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل حساسیت مهندسان را در حوزه نظارت و اجرا یادآور شد و افزود: نباید یک ساختمان ۱۰ طبقه در مرحله تهیه نقشه و طراحی در کوتاهترین زمان و با سهل‌انگاری کارهایش به انجام برسد در حالی که دغدغه کیفیت ساخت و سازها برای همه مردم یک دغدغه جدی و مؤثر است.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;