هنوز از قطر عقب هستیم

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، عدم سرمایه گذاری کافی در میادین مشترک را از جمله چالش های صنعت نفت و گاز دانست و گفت که عقب ماندن ایران در برداشت از میادین مشترک گازی به ویژه در پارس جنوبی و نسبت به قطر به دلیل عدم سرمایه گذاری در این پروژه هاست.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایسنا، حسین امیری خامکانی اظهار کرد: در پارس جنوبی و عسلویه اقداماتی شده اما قطعا ما هنوز عقب تر از قطر هستیم و باید تلاش کنیم با به ثمر رساندن فازهای این میدان گازی به اندازه حق کشورمان، از این میدان مشترک برداشت کنیم.

وی افزود: قطر فعالیتش را در پارس جنوبی هم زودتر از ایران شروع کرده و هم سرمایه گذاری بیشتری انجام داده است. ما هم با توجه به احکام برنامه پنجم و قوانین دیگری که داریم باید سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

نماینده مردم زرند در مجلس ادامه داد: سرمایه گذاری ناکافی در پروژه های نفتی و گازی یکی از چالش هایی است که معمولا بین مجلس و دولت وجود داشته بخصوص عدم سرمایه گذاری در میادین مشترک که به نظر می رسد با توجه به نیاز به سرمایه گذاری زیاد در این مناطق باید قدری عجله کنیم که حداقل سهم مان را از میادین مشترک برداشت کنیم.

امیری خامکانی با بیان اینکه وضعیت ایران در مورد میادین مشترک نفتی بهتر از میادین گازی است، گفت: شرکت توسعه نفت کشور که عمدتا پروژه های میادین مشترک را در اختیار دارد، مشغول فعالیت است و اولویت به میادین مشترک داده شده است. پروژه ها نیز غالبا طبق زمان بندی پیش می روند اگرچه دو تا از این پروژه ها از برنامه زمان بندی عقب تر هستند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: قوانین و احکام مختلفی که مجلس تاکنون وضع کرده و گزارشاتی که دولتی ها ارائه می کنند نیز نشان می دهد که عمدتا اولویت به میادین مشترک داده شده و تاکیداتی برای سرمایه گذاری با اولویت میادین مشترک وجود دارد بنابراین در مورد میادین مشترک گاهی ایران و گاهی کشورهای همسایه پیش می افتند اما نهایتا جمهوری اسلامی از دیگر کشورها عقب نیست در حالی که در مورد میادین گازی این چنین نیست و ما بسیار عقب هستیم.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;