همکاری نظام مهندسی و نظام پزشکی در حوادث و بلایای طبیعی

 

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور از همکاری سازمانهای نظام پزشکی و نظام مهندسی در جهت مدیریت حوادث و بلایای طبیعی خبر داد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،   سیدمهدی هاشمی در مراسم رونمایی و افتتاح سامانه جامعه پزشکی کشور  که در سالن اجتماعات سازمان نظام پزشکی برگزار شد، افزود: در این تفاهمنامه اهداف خاصی را دنبال می‌کنیم که بخشی از اهداف آن به مشکلات مناطق محروم برمی‌گردد.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی و نظام پزشکی به خدمت‌رسانی در مناطق محروم پرداخته‌اند و اقدامات آنها تأثیرگذاری خوبی داشته است.

هاشمی تصریح کرد: در مسیر مسائل مرتبط با حوادث و بلاهای طبیعی و مدیریت بحران مسائل مشترکی وجود دارد که هر دو صنف نظام پزشکی و نظام مهندسی می‌توانند در زمانی که مردم دچار حوادث می‌شوند اقدامات مؤثری را ارائه دهد.

 رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه ارائه خدمات در موارد بحران می‌تواند در حین و بعد از حادثه استمرار داشته باشد گفت: همکاری این دو سازمان همپوشانی و هم‌افزایی را در پی دارد.

 به گزارش مهر وی گفت: برنامه‌های مختلفی را در حوزه علمی و آموزشی برای مهندسان و پزشکان ارائه خواهیم کرد که بازدید و آموزشهای داخلی و خارجی بر اساس آن برنامه‌ ریزی می‌شود.

 هاشمی با تأکید بر حمایت دستگاههای اجرایی و قوای سه‌گانه در مسائل مرتبط با حوادث تصریح کرد: این تفاهمنامه که میان نظام پزشکی و نظام صنفی برقرار شده محدود به بخشهایی از یک صنف خاص نخواهد بود بلکه بخشهای مختلف را در بر می‌گیرد.

 وی افزود: واگذاری تصدی‌گری و اجرای اصل 44 قانون می‌تواند زمینه‌ای برای همکاری نظامات صنفی و تخصصی باشد تا این خدمات به اصناف منتقل شود.

 هاشمی افزود: بخشهای خصوصی و افراد مشخص و خاص از این خدمات بهره نمی‌برند بلکه طیف عمومی مشخصی از آن بهره‌مند می‌شوند.

 

وی گفت: بنابراین با واگذاری خدمات به مردم علاوه بر گسترش خدمات، شروعی برای این نوع همکاری‌ها خواهد بود که نتیجه آن به مهندسان، پزشکان و مردم برمی‌گردد و الگوسازی مناسبی برای سازمانهای غیر دولتی خواهد بود.

 

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;