همکاری با شرکت های بزرگ جهان

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل گروه مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) از سرمایه گذاری گسترده این گروه در زمینه ساخت ماشین آلات دوار مورد نیاز صنعت نفت خبر داد و گفت: قادر به رفع همه نیازهای وزارت نفت در این زمینه هستیم.
 

 

 

عباس علی آبادی اظهار داشت: شرکت مپنا در هفته های گذشته چند واحد گازی را در سطح کشور سنکرون (وصل دو شبکه کاملا مجزا به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه ای قابل ملاحظه ایجاد نشود) کرده است.




وی با اشاره به سرمایه گذاری گسترده مپنا در زمینه ساخت ماشین آلات دوار، گفت: همه نیازهای صنعت نفت در این زمینه را می توانیم با کمک و همراهی دیگر صنایع کشور برطرف کنیم.

 

 

به گفته کارشناسان، تجهیزات دوار (شامل توربین، کمپرسور، پمپ، ژنراتور، فن و دمنده) قلب تپنده صنایع نفت و نیرو به عنوان دو صنعت مادر و پیشراننده اقتصاد کشور است.

 

 

این تجهیزات با ویژگی هایی همچون فناوری بسیار پیشرفته، قیمت های بسیار بالا و ویژگی ها و مشخصات بسیار دقیق مکانیکی و شیمیایی، همواره یکی از مهمترین دغدغه های مدیران و کارشناسان است.

 

 

به گفته این مقام مسئول، مپنا از جمله شرکت هایی است که همواره سعی داشته خود را به روز نگه دارد که شرط اصلی آن حفظ بازار است.

 

 

علی آبادی از آغاز تولید انواع فلومترها (فلومتر وسیله ای است که مقدار مواد عبوری را نسبت به زمان اعلام می کند. در بیشتر صنایع از جمله صنایع نفت و پتروشیمی و… اطلاع از مقدار دقیق فلوی عبوری سیالی مانند گاز و یا نفت حیاتی است)، بویلرها، ساخت انواع مخازن تحت فشار و همچنین انواع سازه هایی که در صنعت نفت مورد استفاده قرار می گیرند نظیر سامانه های کنترلی پالایشگاه ها و بومی سازی آنها خبر داد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از 12 نوع توربین در صنعت نفت مورد استفاده قرار می گیرد که فناوری عمدتا غربی آنها در مپنا بومی سازی شده است.

 

 

مدیرعامل مپنا همچنین برای مشارکت در توسعه فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی با وزارت نفت اعلام آمادگی کرد.



توسعه همکاری مپنا با شرکت های بزرگ جهان

 

وی در پاسخ به پرسش درباره مشارکت با شرکت های بزرگ جهان برای حضور در بازار پُرریسک خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران به صورت «جوینت ونچر»، افزود: هم اینک با شرکت زیمنس آلمان قرارداد همکاری به صورت راهبردی در منطقه و جهان امضاء کرده ایم و علاوه بر آن با ایتالیایی ها و برخی دیگر از کشورهای اروپایی همکاری هایی داریم.

 

 

علی آبادی از سنکرون یک واحد نیروگاهی بخار در استان «حُمص» سوریه در ماه گذشته خبر داد و گفت: مپنا با رعایت همه مقررات بهداشت، محیط زیست، ایمنی و انرژی (HSEE) به فعالیت در سایر کشورها و همکاری با شرکت های بزرگ و معتبر می پردازد، اما حفظ جان پرسنل و متخصصان خود را در اولویت اهمیت می داند.

 

 

مپنا، یک بنگاه اقتصادی ایرانی است که به همراه 39 شرکت زیرمجموعه خود، با نام «شرکت گروه مپنا» در زمینه ساخت نیروگاه های حرارتی، اجرای پروژه های نفت و گاز و توسعه حمل و نقل ریلی، به صورت پیمانکار اجرایی کلید در دست (یی.پی.سی-EPC) و سرمایه گذاری خصوصی (آی.پی.پی-IPP) فعالیت می کند.

منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;