همه چی با صبر درست میشود

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، چیت چیان وزیر نیرو از یک برنامه بلند مدت برای برطرف کردن آب شمال ایران خبر داد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در مازندران ۱۰ سد در دست مطالعه است، گفت: مشکل آب شرب و کشاورزی استان های شمالی در یک برنامه ۱۵ ساله برطرف می شود.

حمیدرضا چیت چیان در جلسه شورای اداری در استانداری مازندران با اعلام اینکه با وجود سدهای موجود در این استان ۴۰۰ میلیون متر مکعب منابع آبی تامین می شود، اظهار داشت: امیدواریم با ساخت سدهای گلورد و هراز مشکل آب شرب و اراضی کشاورزی شهر و روستای استان مرتفع شود.

وی بیان کرد: با ساخت ۱۰ سد درحال مطالعه ۴۵۰ میلیون متر مکعب بر ظرفیت آب های سد استان اضافه می شود.

چیت چیان با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان ۱۵ هزار هکتار شبکه آبیاری زهکشی در دست بهره برداری داریم، اذعان داشت: با اجرای چهار سبکه در حال احداث ۱۷ هزار هکتار به سطح زهکشی اضافه می شود.

وی تصریح کرد: نیمی از آبهای سطحی استان به دلیل نبود مدیریت یکپارچه حفاظت منابع آب هدر می رود.

چیت چیان با بیان اینکه بیشتر آب مصرفی از آبهای زیرزمینی است، اذعان داشت: با بهره برداری از سدهای استان مشکل آبی شهرهای استان برطرف می شود.

وی یکی از مشکلات بهره برداری و اتمام سدها را مجوزهای زیست محیطی عنوان کرد.

چیت چیان از نیروگاه نکا بعنوان بزرگترین نیروگاه و نخستین نیروگاه تلمبه ذخیره ای کشور در منطقه چالوس یاد کرد و افزود: با ساخت نیروگاه چالوس همه ظرفیت ها مورد بهره برداری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دو نیروگاه نکا و سیاه بیشه پاسخگوی نیاز و تکاپوی استان را نیست، تصریح کرد: در سال جاری برخی از نقاط استان دچار خاموشی شده است.

چیت چیان به ساخت دو نیروگاه بزرگ در نوشهر و سرخرود اشاره و اظهار داشت: با رفع مشکل زیست محیطی بیش از ۷۰۰ مگاوات نیروگاههای برق آبی در رودخانه های استان برای تامین برق مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

همه چی با صبر درست میشود

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;