همایش معرفی لوله های چدن نشکن (داکتیل) مقاوم در برابر زلزله برگزار شد

همایش معرفی لوله های چدن نشکن (داکتیل) مقاوم در برابر زلزله

همایش معرفی لوله های چدن نشکن (داکتیل) مقاوم در برابر زلزله توسط شرکت اب و فاضلاب خراسان رضوی برگزارشد .

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  در این همایش یک روزه که کارشناسان شرکت های آبفای شهری و روستایی استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی شرکت داشتند ابتدا یکی از تولید کنندگان ویژگی های لوله های داکتیل را برشمرد سپس معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای خراسان رضوی در باره تاثیر لرزش خیزی و تبعات زلزله بر روی شبکه های توزیع و خطوط انتقال آب و زیان های ناشی از این حوادث طبیعی مطالبی بیان داشت .

 

مهندس محمد رضا کدخدا با اشاره به اتفاقات سالانه در شبکه توزیع آب شرب شهرهای استان اظهار داشت: مقایسه آمار اتفاقات سالانه در شبکه توزیع با کشوری مانند ژاپن نشاندهنده ضرورت توجه بیشتر به استفاده از لوله های مقوم و برگزاری کلاس های توجیهی برای کاهش خسارت های احتمالی است .

 وی همچنین بر حفاظت از سامانه های آب رسانی به عنوان مهمترین شریان حیاتی شهروندان در برابر زلزله تاکید کرد . در ادامه رئیس مرکز مطالعات بحران های طبیعی در صنعت و استاد دانشگاه در سخنانی ضرورت های کاربرد لوله های داکتیل با اتصالات ضد زلزله را در شبکه های توزیع و انتقال آب برشمرد و با بیان اینکه ایران در خشک واقع است میزان بارش های سالانه در این منطقه را ۲۴۰ میلی متر اعلام کرد و اظهار داشت : گرم شدن ۴ درجه ای کره زمین نسبت به یکصد سال گذشته باعث کم شدن بارش ها ، جابجایی نقاط باران خیز با مناطق خشک و تجمیع شدن بارندگی ها شده است .

 

به گفته دکتر نعمت حسنی میزان بارش ها در ایران تا پایان قرن ۲۱ به کمتر از ۱۸۰ میلی متر خواهد رسید و این در حالی است که برنامه های سالانه دیگر پاسخگو نبوده و باید سیاست های ما مبتنی بر قرن طراحی شود.

 

وی طول خطوط آب رسانی کشور را ۸۰ هزار کیلومتر اعلام کرد و با اظهار نگرانی از نشت آب از اتصالات   جایگزینی لوله های آزبست  با لوله های داکتیل را ضروری دانست.

 

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;