یازدهمین همایش ملی مدیران کنترل کیفی آب و فاضلاب برگزار شد

یازدهمین همایش ملی مدیران کنترل کیفی آب و فاضلاب و کارشناسان آزمایشگاه ها در شیراز آغاز شد.به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت:در این همایش دو روزه، ۲۰۰ نفر از مدیران کنترل کیفی آب و فاضلاب روستایی ۲۹ استان کشور حضور دارند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، نظرپور با اعلام این خبر افزود: استاندارد سازی آزمایش ها، ایمنی آب و استفاده از سامانه‌های ایمن گند زدایی آب از مهم‌ترین محور‌های این همایش است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز بیان کرد: در این همایش مدیران کنترل کیفیت آب و فاضلاب و کارشناسان ازمایشگاه‌ها در شش کارگاه علمی تخصصی شرکت می‌کنند.
نظرپوراظهار کرد: از نظر مدیران کنترل کیفی آب، آب استاندارد آبی است که انسان با مصرف آن در کوتاه مدت و بلند مدت بیمار نشود و برای رسیدن به این آب، سالانه ۲۴ هزار آزمایش میکروبی، ۱۲ هزار آزمایش شیمیایی خاص و ۱۲ هزار آزمایش شیمیایی معمولی فقط در سطح شهر شیراز انجام می‌شود.
مدیر کنترل کیفی و ازمایشگاه شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس در این همایش گفت: در سطح استان ۲ هزار و ۲۴۳ روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس هستند و ۴۱۹ هزار مشترک از خدمات این شرکت بهره مند می‌شوند.
غفاری ادامه داد: ۱۸ آزمایشگاه اندازه گیری مولفه‌های میکروبی، ۱۰ آزمایشگاه شیمیایی و یک آزمایشگاه بیولوژیکی در استان فعالیت می‌کنند.
وی بیان کرد: سالانه بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار بار تست کلرسنجی و ۷۰ هزار بار آزمایش میکروبی، هزار و ۵۰۰ آزمایش شیمیایی انجام داده می‌شود تا آب سالم و با کیفیت به خانواده‌های روستایی فارس برسد.
مدیر کنترل کیفی و ازمایشگاه شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس ادامه داد: به دلیل خشکسالی و تغییراتی که در منابع آب زمینی انجام شده است، ۸۷ دستگاه تصفیه آب برای شیرین سازی آب روستا‌ها استفاده می‌شود.
مدیر کنترل آب و فاضلاب شهری فارس هم گفت: برای تامین آب شرب سالم برای جمعیت شهری فارس ۱۳ آزمایشگاه فعال است و ۱۶۸ ایستگاه گند ردایی، ۳۳ سیستم کلرزن نوین، یک میلیون و ۲۰۰ نمونه کلر سنجی انجام می‌شود.
عجم افزود: در طول سال ۷۰۰ نمونه آزمایش شیمیایی، ۸۶ هزار آزمایش میکروبی در آزمایشگاه‌های این شرکت انجام می‌شود.
مدیر کل دفتر نظارت و بهداشت شرکت آب و فاضلاب کشور هم در این همایش گفت: یکی از موضوعات مهم در بخش کنترل کیفیت آب شهری و روستایی آزمایشگاه‌ها است که باید با دقت و صحت عمل کنند.
واقفی ادامه داد: به منظور ارتقا آزمایشگاه‌های آب، از مجموع ۸۱۲ آزمایشگاهی که در سراسر کشور داریم، ۸۳ آزمایشگاه گواهی بین المللی so ۱۷۰۲۵ را دریافت کردند و بقیه آزمایشگاه‌ها هم در آینده نزدیک با ارتقا این گواهی را دریافت خواهند کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;