هماهنگ سازی اطلاعات بیومتریک با استاندارد های جدید بین المللی

قالب های تبادل داده بیومتریک زبان مشترکی را ارائه می کنند که قابلیت همکاری بین فن آوری های مختلف بیومتریک را فراهم می آورد. با افزایش دامنه کاربرد و ظهور نسل های دیگر این قالب ها، نیاز به حصول اطمینان از سازگاری این قالب ها با یکدیگر نیز افزایش می یابد. اخیرا استاندارد های جدید بین المللی برای این منظور منتشر شده اند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مشخصه های بیومتریک، یک روش قابل اعتماد برای تشخیص هویت و فناوری است که به طور متداول در حوزه هایی مانند کنترل مرز ها با استفاده از پاسپورت های قابل اسکن با دستگاه، سلامت، احراز هویت رای دهندگان و مناطق دسترسی محدود استفاده می شود. با رشد فناوری، کدگذاری اطلاعات این مشخصه ها که به عنوان قالب های تبادل داده بیومتریک شناخته می شوند نیز پیشرفت می یابد.
به منظور حصول اطمینان از قابلیت همکاری و تبادل صحیح اطلاعات بین کاربرد های مختلف بیومتریک وسیستم ها، کمیته تخصصی بیومتریک ایزو و IEC چندین استاندارد بین المللی تدوین کرده است.
با این وجود، با پیشرفت تکنولوژی عناصر داده و قالب ها نیز توسعه می یابند. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز مشکلات قابلیت همکاری در آینده، کارشناسان در حال تدوین یک سری استاندارد های دیگری هستند که قالبهایی را فراهم می کنند که بتوانند به روشی تعریف شده توسعه یابند. اولین استانداردهای این سری به تازگی منتشر شده است که شامل موارد زیر است:
ISO/IEC 39794-1، فناوری اطلاعات  قالب ها تبادل داده بیومتریک توسعه پذیر  قسمت ۱ : چارچوب
ISO/IEC 39794-4، فناوری اطلاعات  قالب ها تبادل داده بیومتریک توسعه پذیر  قسمت ۴ : داده های تصویر انگشت
ISO/IEC 39794-5، فناوری اطلاعات  قالب ها تبادل داده بیومتریک توسعه پذیر  قسمت ۵ : داده های تصویر چهره
این استانداردهاجایگزین قسمتهای مربوط به سری ISO/IEC 19794 برای قالبهای تبادل داده خواهند بود و انتظار می رود که در اواخر امسال این استاندارد ها توسط سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ICAO) به عنوان مبنا برای استاندارد ۹۳۰۳ در مورد اسناد مسافرتی قابل اسکن با دستگاه، پذیرفته شوند.
سری ISO/IEC 39794 با الحاقات بعدی از جمله قسمت های مربوط به داده های تصویر عنبیه چشم، عروق، بدن و راه رفتن، تکمیل خواهد شد.
آقای Patrick Grother، رییس کمیته فنی مشترک ISO/IEC مسئول سری ISO/IEC 39794 ، اظهار داشت که که این استانداردها جدیدترین سری مجموعه استاندارد های بین المللی حمایت کننده قابلیت همکاری در مشخصه های بیومتریک می باشد.
او همچنین اضافه کرد: ” ما قصد داریم با در نظر گرفتن طیف متنوعی از کاربرد ها ، ماهیت حساس داده ها و الزامات مختلف نظارتی و قضایی از استانداردهای مورد توافق بین المللی در زمینه مشخصه های بیومتریک بهره مند شویم.”
سری ISO/IEC 39794 توسط کمیته فنی مشترک ISO/IEC JTC1 ، فناوری اطلاعات، کمیته فرعی ۳۷- مشخصه های بیومتریک– تدوین شده است که مسئولیت دبیرخانه آن به عهده استاندارد آمریکا می باشد.
منبع استاندراد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;