سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز رنگ از تشدید فعالیت رگبارهای موسمی و رگبار و رعدوبرق شدید توام با وزش باد شدید و رخداد سیلاب از بعد از ظهر دوشنبه تا بعد از ظهر پنج‌شنبه (۳ تا ۶ مردادماه) خبر داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، این وضعیت جوی روز دوشنبه در سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، سه‌شنبه در سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق و شمال هرمزگان، چهارشنبه در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و نیمه جنوبی فارس و پنج‌شنبه درکرمان، دامنه و ارتفاعات در سیستان و بلوچستان و نیمه جنوبی فارس مورد انتظار است.
بر اثر این مخاطره وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و خسارت به صنعت کشاورزی، شکستن درختان و تیرهای برق پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و غیره جهت مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی کانال‌ها و آبراه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و پاکسازی آبروهای منازل، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و جمع آوری وسایل و تجهیزات از اطراف رودخانه‌ها، اجتناب از سفر به مناطق حادثه‌خیز، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو و جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها را توصیه می‌کند.
هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.