هزینه آب و برق خانه‌های سازمانی مانند مردم عادی

وزارتخانه‌های نیرو و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توافقنامه ای را به منظور تسهیل در ارایه خدمات رسانی به نیروهای مسلح (ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع) به امضا رساندند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  این توافقنامه بین مجید نامجو وزیر نیرو و احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به مدت سه سال به امضا رسید.

وزیر نیرو در حاشیه امضای این توافقنامه گفت: در راستای این توافقنامه، کارگروهی با حضور معاون مهندسی وزارت دفاع و مسئولان مهندسی نیروهای مسلح (ارتش، سپاه و ناجا) و معاونان وزارت نیرو (معاونان آب و آبفا و برق و انرژی) جهت انجام هماهنگی های لازم هر شش ماه یک بار و یا در صورت درخواست طرفین، در وزارت نیرو و یا دفاع تشکیل می شود تا چگونگی اجرای مفاد توافقنامه را پیگیری و راهکارهای لازم جهت رفع موانع احتمالی را ارایه کنند.

 

وی ادامه داد: کارگروهی مرکب از مسئولان مهندسی نیروهای مسلح، مدیر ارشد وزارت دفاع در استان و رییس شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت نیرو در هر استان جهت انجام هماهنگی لازم هر سه ماه یکبار و یا در صورت درخواست هر یک از اعضا تشکیل و فرآیند، نحوه اجرا و پیشرفت مفاد تفاهم نامه را پیگیری و نظارت می کنند.

 

وی اظهار داشت: به منظور انجام همکاری های لازم درخصوص استفاده از امکانات و توانمندی های فنی، تخصصی طرفین و نیز همکاری های علمی، پژوهشی فیمابین، نشست های مشترکی بین معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو و معاونت مهندسی وزارت دفاع تشکیل خواهد شد.

 

نامجو در پایان با اشاره به درخواست نیروهای مسلح درخصوص اجرای نیروگاه های کوچک و انرژی های نو (خورشیدی، بادی و …)، گفت: وزارت نیرو در این خصوص نیز همکاری لازم را به عمل می آورد.

 

متن این توافقنامه به شرح زیر است:

 

به منظور تفکیک هزینه های آب و برق مراکز استقراری نیروهای مسلح شامل یگان ها، خانه های سازمانی، مراکز درآمدی و خودکفایی، مقرر شد شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو در صورت وجود امکانات فنی نسبت به تفکیک انشعاب های مذکور بر اساس مقررات وزارت نیرو و اعلام نیاز نیروهای مسلح اقدام کنند.

 

شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو در قبوض صادره، نوع اشتراک و تعرفه مربوطه را برای مراکز استقراری نیروهای مسلح درج کنند.

 

شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو هزینه های مصرفی انشعاب ها شامل آب، برق، فاضلاب و سایر خدمات مربوط به مراکز درآمدی، خودکفایی و خانه های سازمانی نیروهای مسلح را همانند سایر مشترکان محاسبه، اعمال و اخذ کنند.

 

ظرف مدت سه ماه، مطالبه های گذشته شرکت های زیرمجموعه مشخص و در کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت نیرو که در محل وزارت نیرو تشکیل می شود، نسبت به نحوه پرداخت بدهی های گذشته آب، برق و دفع فاضلاب اتخاذ تصمیم کنند.

 

شرکت های آب منطقه ای نسبت به صدور مجوزهای حفر و برداشت از چاه های آب و آب های سطحی مورد نیاز مراکز استقراری نیروهای مسلح در مناطق غیرممنوعه اقدام کنند.

 

پس از اصلاح شبکه ها و پست های موجود و تحویل آن به شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو، سرویس و نگهداری از شبکه ها و پست های برق، آب و دفع فاضلاب موضوع این توافقنامه، توسط شرکت های مذکور انجام شود.

 

با عنایت به خدمات ایثارگرانه نیروهای مسلح در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حداکثر مساعدت های قانونی در چارچوب قوانین و مقررات (آیین نامه ها و شرایط عمومی تعرفه های آب، برق، دفع فاضلاب، استانداردها و آیین نامه های تکمیلی تعرفه ها) درخصوص خدمات رسانی به نیروهای مسلح به عمل آید.

 

همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز متعهد شد فهرست، نوع کاربری و انشعاب های مورد نیاز را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ این توافقنامه به شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان مربوطه جهت تفکیک انشعاب ها ارسال کند.

 

تردد ماموران اعزامی شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو در اماکن نیروهای مسلح، با هماهنگی مسئول یگان های استقراری در هر یک از اماکن به منظور انجام وظایف قانونی (قرائت کنتور، توزیع قبوض، قطع و وصل، رفع خرابی و …) تسهیل یابد.

 

جهت انجام تغییرهای مورد نیاز اعم از نوسازی، اصلاح و بهینه سازی شبکه های موجود و آماده سازی تاسیسات و تجهیزات جهت تفکیک و نصب لوازم اندازه گیری انشعاب ها برابر ضوابط و نظارت وزارت نیرو و تحویل شبکه به آن وزارتخانه (نیرو) پس از انجام کار همکاری های لازم به عمل آید.

 

شبکه های برق، آب و فاضلاب داخل مراکز استقراری و منازل سازمانی نیروهای مسلح تا نزدیک ترین محل بهره برداری بنا به توافق طرفین مبنی بر تحویل گیری با قیمت توافقی و یا کارشناسی تحویل شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو شود.

 

پس از واگذاری شبکه ها و تاسیسات عمومی آب و برق مراکز موضوع این توافقنامه به شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو، نیروهای مسلح از هرگونه عملیات و اقدام جزیی یا کلی بر روی شبکه ها و تاسیسات مذکور اجتناب کنند و در صورت بروز حادثه در شبکه و تاسیسات، مراتب به شرکت های مذکور اعلام شود.

 

پس از تفکیک انشعاب های آب، برق و فاضلاب اماکن موضوع این توافقنامه، هزینه های آب و برق مصرفی براساس قبوض صادره در موعد زمانی مربوطه پرداخت و در صورت عدم پرداخت به موقع، مراتب از طریق وزارت نیرو به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام شود.

 

هزینه های برق، آب و فاضلاب مصرفی مراکز درآمدی، خودکفایی و خانه های سازمانی نیروهای مسلح موضوع این توافقنامه توسط مصرف کننده پرداخت شود.

 

پس از تحویل شبکه و تاسیسات به شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو، در صورت نیاز مازاد بر قدرت موجود، براساس درخواست نیروهای مسلح و طبق ضوابط و آیین نامه تکمیلی تعرفه های برق، نسبت به واگذاری انشعاب برق اقدام می شود.

 

پس از واگذاری شبکه و تاسیسات به شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو، در صورت نیاز به توسعه شبکه عمومی، شرکت ها موظف هستند در راستای تامین آب و برق مصرف کنندگان جدید اقدام های لازم را به عمل آورند.

 

 پایان پیام/.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;