نکات کلیدی که باید در هنگام تعمیر پکیج دیواری بدانیم!

به گزارش تاسیسات نیوز، پکیج دیواری دستگاهی است که در آپارتمان‌ها جایگزین سیستم موتورخانه شده است و برای تامین گرمای موردنیاز رادیاتورها و آب گرم مصرفی مورد نیاز برای استحمام و شستشو مورد استفاده قرار می‌گیرد.
4444
پکیج دیواری دستگاهی است که در آپارتمان‌ها جایگزین سیستم موتورخانه شده است و برای تامین گرمای موردنیاز رادیاتورها و آب گرم مصرفی مورد نیاز برای استحمام و شستشو مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیستم‌ موتورخانه برای تامین گرمایش کل واحدهای یک آپارتمان کاربرد دارد اما پکیج دیواری برای هر واحد به صورت جداگانه و مجزا به کار می‌رود. پکیج‌ها نیز مانند هر دستگاه دیگری ممکن است پس از مدتی دچار مشکلات فنی شوند و به تعمیر نیاز داشته باشند. بسیاری از مصرف‌کنندگان همه ساله برای تعمیر پکیج خود مبالغ زیادی را خرج می‌کنند. برای پیش‌گیری از خراب شدن مجدد انواع پکیج دیواری باید در هنگام تعمیر پکیج به چند نکته مهم توجه داشته باشید.
نکات کلیدی که باید در هنگام تعمیر پکیج دیواری بدانیم!
پکیج دیواری چیست و چه مزایایی دارد؟
پکیج دیواری نوعی سیستم گرمایشی پرطرفدار و پیشرفته است که در سال‌های اخیر جایگزین بسیار مناسبی به جای موتورخانه‌ها به شمار می‌رود. ابن دستگاه برای نصب به فضای زیادی نیاز ندارد و تقریبا از لحاظ ظاهری به آبگرمکن‌های دیوار شبیه است و به چهار نوع گازسوز، گازوئیل‌سوز، دوگانه‌سوز و برقی تقسیم می‌شود. مزایای این نوع پکیج عبارتند از: عدم نیاز به فضای زیاد برای نصب کردن، نصب و سرویس در مدت کوتاه، دسترسی راحت، عدم ایجاد سروصدای زیاد، امکان تنظیم دمای آب به میزان دلخواه، کم‌مصرف بودن، امنیت بالا، تضمین امنیت مصرف‌کننده با استفاده از سنسور ایمنی.
چه زمانی باید برای تعمیر پکیج دیواری اقدام کرد؟
اولین نکته‌ای که قبل از تعمیر پکیج باید مورد توجه قرار گیرد این است که برای بهبود عملکرد پکیج دیواری، جلوگیری از بروز مشکلات فنی، افزایش طول‌عمر و بازدهی دستگاه همواره سعی کنید که هر شش ماه یک‌بار آن را سرویس کنید.‌ در صورت بروز هرگونه مشکل هرچه سریع‌تر برای تعمیر دستگاه پکیج خود اقدام کنید تا از بروز مشکلات جدیدتر و خسارات بیشتر پیش‌گیری شود. با مشاهده مشکلاتی مانند عدم وجود گرمای موردنیاز در رادیاتورها، گرم نبودن آب مصرفی، نشت و آبریزی از زیر پکیج دیواری، ایجاد سر و صدای اضافی و آزاردهنده توسط پکیج، روشن نشدن صفحه نمایش، روشن نشدن پکیج، مشاهده ارور و پیام خطا، کار کردن مستمر و خاموش نشدن پکیج، کاهش شدید فشار آب، افزایش بیش از حد دمای آب، نشتی گاز، روشن شدن پکیج با حالت انفجاری، بیرون آمدن شعله‌های آتش از قسمت زیر دستگاه برای تعمیر پکیج اقدام کنید.
مهم‌ترین نکته در تعمیر پکیج دیواری چیست؟‌
اولین نکته‌ای که در زمان تعمیر دستگاه پکیج دیواری باید مورد توجه قرار گیرد این است که نباید برای هر بار تعمیر و عیب‌یابی پکیج به سراغ یک تعمیرکار جدید باشید. شما باید به دنبال بهترین تیم ارائه‌دهنده خدمات تعمیر و سرویس پکیج باشید تا از این به بعد تعمیرات مربوط به پکیج خود را به آن‌ها بسپارید. هرگز به دنبال تعمیرکارانی که خدمات خود را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از جاهای دیگر انجام می‌دهند نباشید. البته دستمزد خیلی بالا هم دلیلی بر کیفیت بالای تعمیرات نیست اما به طورکلی هیچ‌یک از تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای انواع پکیج برای وقتی که صرف تعمیرات پکیج می‌کنند، مبلغ بسیار کم دریافت نخواهند کرد. تعمیرکارهای حرفه‌ای معمولا خوش‌قول و مسئولیت‌پذیر هستند. آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که در یک جلسه همه ایرادات و مشکلات فنی پکیج را برطرف سازند. در صورت نیاز به تعویض قطعات معیوب از قطعات اصل و اورجینال استفاده می‌کند. یک تعمیرکار حرفه‌ای سابقه کاری خود را با استفاده از قطعات بی‌کیفیت و تقلبی چینی خراب نمی‌کند.
نکات کلیدی که باید در هنگام تعمیر پکیج دیواری بدانیم!
اولین اقدام برای تعمیر پکیج دیواری چیست؟
اولین اقدام برای تعمیر پکیج دیواری و پیدا کردن عیب و ایراد اصلی دستگاه این است که دوشاخه پکیج را از پریز بکشید تا سیستم برقی دستگاه به طور کامل قطع شود. در صورت احساس نشتی گاز بلافاصله درها و پنجره‌ها را به‌طور کامل باز کنید. مطمئن شوید که شیر ورودی آب سرد و شیر ورودی گاز پکیج بسته شده است. پس از این‌که شیرهای ورودی را چک کردید، برای تخلیه کامل آب گرم داخل پکیج اقدام کنید. برای اطمینان از رسیدن دما و فشار سیستم به عدد صفر از گیج‌های دما و فشار استفاده کنید. سپس با یک تعمیرکار ماهر و مجرب تماس بگیرید تا برای تعمیر پکیج شما در محل حاضر شود.
برای پیشگیری از خرابی‌های مکرر پکیج چه باید کرد؟
برای پیش‌گیری از خراب شدن مکرر دستگاه پکیج دیواری باید به چند نکته مهم توجه کرد. نصب این دستگاه باید بر اساس استانداردهای برند تولیدکننده انجام شود. نصب اصولی می‌تواند باعث افزایش راندمان و بهبود عملکرد پکیج شود. همواره باید سعی کنید دمای آب پکیج کمتر از ۶۰ درجه سانتی‌گراد باشد. شیر آب گرم را در مواقعی که به آن نیاز خیلی کمی دارید، باز نکنید. از فیلترهای پلی‌مگنت و صافی برگشت استفاده کنید و مدار رادیاتورهای شوفاژ را مورد شستشو قرار دهید.‌ برای جلوگیری از تشکیل رسوب به سیستم رادیاتورها محلول ضد رسوب تزریق کنید. در صورت بروز کوچک‌ترین نشتی از سیستم پکیج دیواری بلافاصله برای رفع علت نشتی باید اقدام شود زیرا عدم توجه به نشتی در آینده مشکلات زیادی را برای دستگاه به وجود خواهد آورد. هر شش ماه یکبار از یک تکنسین مجرب بخواهید که دستگاه پکیج را سرویس کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;