نکاتی که هنگام خرید شوفاژ برقی باید بدانید

روزهای پاییزی در راه است و بسیاری از افراد به استفاده از سیستم های گرمایشی یا گرمایش مکمل روی می آورند. خوشبختانه سیستم های مختلفی طراحی شده اند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید که در میان این سیستم ها، نام شوفاژهای برقی نیز به چشم می خورد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، استفاده گهگاه از  شوفاژ برقی می تواند راهی سریع و آسان برای گذراندن یک شب گرم در فصل سرد باشد، به خصوص اگر به طور منطقی به بخاری و شوفاژ نزدیک نبوده و اتاق هم خیلی بزرگ نباشد! اگر قصد دارید از گرمایش مطبوع رادیاتور برقی بهره برداری کنید، به شما پیشنهاد می کنیم این نکات مهم برای خرید شوفاژ برقی را بدانید.
نکات مهم خرید شوفاژ برقی
همه ما با سیستم گرمایشی شوفاژ آشنا هستیم، اما شوفاژ برقی چیست و چگونه کار می کند؟
شوفاژ برقی یا رادیاتورهای برقی یکی از انواع سیستم های گرمایشی محبوب می باشند که می توانند در گرم کردن فضا به طور کارآمدی عمل نمایند. این سیستم های گرمایشی که در ظرفیت های مختلف تولید می شوند، ایمنی بالایی دارند و می توانند به راحتی مورد بهره برداری قرار گیرند، از طرفی، بی صدا بودن آن ها، آرامش محیط را بر هم نمی زند و می توانند در فضاهای مختلفی کاربرد داشته باشند.
 			 				 					نکاتی که هنگام خرید شوفاژ برقی باید بدانید
ظاهر کلی شوفاژ برقی شبیه به رادیاتور است اما با این تفاوت که به جای چرخش آب، درون رادیاتورهای برقی از روغن پر شده است. از سویی درون این رادیاتورها المنت هایی قرار گرفته که با استفاده از انرژی الکتریکی روغن را گرم کرده سپس آن را در پره های رادیاتور حرکت می دهد و سبب گرم شدن محیط می شود. جالب اینجاست که روغن های به کار گرفته شده در این شوفاژها نمی سوزند و به سبب دائمی بودنشان، نیازی به تعویض ندارند. از نظر ایمنی، این دستگاه را می توانیم ایمن تر از بخاری های برقی بنامیم، اما به سبب مصرف برق بالا، بهتر است در فضاهای کوچک تا متوسط مورد استفاده قرار گیرند.
مزایای شوفاژ برقی
شوفاژهای برقی برای اتاق های کوچکی که به گرمای دائمی بدون نیاز به مراقبت نیاز دارند، بسیار مفید خواهند بود؛ چرا که همانند بخاری های برقی، تهدیدی برای ایمنی محیط محسوب نمی شوند.
از طرفی، سطح شوفاژهای برقی به اندازه بخاری های برقی داغ و سوزاننده نمی شود و گرمای مطلوبی را ساطع می کنند.
ضمنا خوب است بدانید که برای پخش و توسعه هوای گرم درون فضا، می توان از انواع فن دار شوفاژها یا رادیاتورهای برقی استفاده نمود تا هوای گرم به خوبی در محیط توزیع شود.
معایب رادیاتورهای برقی
عملکرد رادیاتورهای برقی معمولا به صورت کانوکشن است، بنابراین برای گرم کردن یک اتاق نسبت به بخاری های دیگر با فن و با ظرفیت مشابه، در صورت فن دار نبودن شوفاژ برقی مدت زمان بیشتری لازم است.
از طرف دیگر اگر هوا زیاد در جریان نباشد (برای مثال، اگر در حال خواندن یا تماشای تلویزیون هستید و هوای محیط کاملا ساکن باشد)، ممکن است گرما به خوبی در هوا توزیع نشده و بخش هایی در اتاق همچنان سرما احساس شود.
در نهایت باید بگوییم که شوفاژ یا رادیاتور برقی به خصوص نوع فن دار آن می تواند انتخاب مناسبی در میان انواع سیستم گرمایش تکمیلی باشد و فضاهای کوچک و متوسط را به خوبی گرم کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;