بررسی مشکلات روند تنظیم و صدور صحیح شناسنامه فنی و ملکی ساختمان

جلسه هم‌اندیشی بررسی مشکلات و موانع موجود در مسیر تنظیم و صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در سطح کشور با حضور صاحبنظران بررسی شد. مقرر شده است جلسات فوق تا رسیدن به نتایج مورد توافق و اصلاح وضع موجود، ادامه یابد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه بررسی مشکلات و موانع موجود در مسیر تنظیم و صدور صحیح شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در سطح کشور با حضور مهندس نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان،‌ طاهری رییس سازمان‌نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، نمایندگانی از سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور و استان تهران، شهرداری تهران و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
بر اساس این گزارش، هم‌اکنون تنظیم و صدور شناسنامه فنی و ملکی برای گروه‌های ساختمان بر اساس بند ۲-۹ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان (نظامات اداری) و نیز فصل ششم پیوست همین مبحث نیازمند رعایت تمام الزامات و ترتیبات پیش‌بینی شده همچون به کارگیری کارگران ماهر و مجری ذیصلاح و نیز همراهی دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی امر در اجرای کامل و جامع در سطح کشور است. به گفته صاحبنظران و در سال‌های گذشته، شاهد صدور شناسنامه فنی و ملکی در بسیاری از استان‌ها، بدون رعایت الزامات و ترتیبات پیش‌بینی شده بوده‌ایم که به همین منظور جلسه هم‌اندیشی فوق به پیشنهاد و میزبانی دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، برگزار شد.
در این جلسه، بخشی از روند فوق مورد بررسی قرار گرفت و قرار شدجلسات تا حصول نتیجه و اصلاح وضع موجود ادامه یابد.
به گزارش خبرنگار ما، علاوه بر مهندس نویریان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، طاهری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، میری معاون ساختمان شهرداری تهران، صلاحی مدیرکل معماری ساختمان شهرداری تهران، مجربی‌کرمانی دبیر اجرایی شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور و تعدادی از کارشناسان دفتر توسعه مهندسی ساختمان و اداره کل نظام مهندسی ساختمان استان تهران در این جلسه حضور داشتند.
منبع پایگاه اطلاع رسانی دولت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;