نيروگاه خداآفرين مقر همکاری دو کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، وزارت اقتصاد اين کشور اعلام کرد : « در جريان سفر ۲۳ فوريه الهام علي اف، رييس جمهوري آذربايجان به جمهوري اسلامي ايران، براساس توصيه روساي جمهوري هر دو کشور، متن «موافقت نامه همکاري دولت هاي جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي ايران در زمينه ادامه ساخت، بهره برداري و استفاده از ذخاير آب و انرژي نيروگاه خداآفرين و قلعه دختر» به اتمام رسيد و امضاء شد. »

 

 

 

وزارت اقتصاد جمهوري آذربايجان با تاکيد بر اينکه در اين موافقت نامه که به امضاي شاهين مصطفي اف، وزير اقتصاد جمهوري آذربايجان و محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعاتي ايران رسيد، اصل احترام به حق حاکميت و تماميت ارضي جمهوري آذربايجان و جمهوري اسلامي ايران بيان شده و مطابق با قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد ، ضرورت برپايي تماميت ارضي جمهوري آذربايجان و حقوق مساوي هر دوطرف از تمامي ذخاير آبي و انرژي سد «خداآفرين» و «قلعه دختر» مورد تاکيد قرار گرفت.

 

 

 

وزارت اقتصاد جمهوري آذربايجان تاکيد کرده است : « در اين موافقت نامه، تکميل ساخت نيروگاه برق آبي و نيز بهره برداري و حفاظت ايران از ذخاير آب و انرژي اين نيروگاه برق آبي تا زمان برپايي تماميت ارضي جمهوري آذربايجان و نيز بهره گيري مساوي دو طرف از اين تاسيسات ذکر شده است. براساس اين موافقت نامه، کارشناسان جمهوري آذربايجان در مراحل نظارت بر ساخت و بهره برداري از پل خداآفرين ايران، حضور خواهند داشت. »

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;