نماینده مجلس: قانون نظام مهندسی جوابگویی شرایط فعلی نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قانون نظام مهندسی جوابگویی شرایط فعلی نیست و نیازمند اصلاح است، اظهارداشت: این قانون یکی از مباحث بسیار مهم در سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی حوزه ساختمان است،‌ قانون مذکور سال ها مورد بازنگری قرار نگرفته و مشکلات متعددی ایجاد کرده است.
آذری
به گزارش تاسیسات نیوز، در جلسه ای با حضور علی آذری نایب رییس مجمع نمایندگان استان و نماینده فاروج و قوچان در مجلس شورای اسلامی ، حسین بشیر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و برخی از اعضای هیات مدیره و بازرسان سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی موضوع بازنگری اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.
آذری با تاکید بر دریافت و جمع بندی نظرات از سوی کارشناسان ذیصلاح از حضور در جلسات متعدد با هدف تهیه پیش نویسی منطبق بر قواعد و قوانین بروز دنیا با قابلیت انطباق با تنوع موجود اقلیمی و بومی هر نقطه در کشور خبر داد.
وی با بیان اینکه قانون نظام مهندسی جوابگویی شرایط فعلی نیست و نیازمند اصلاح است اظهارداشت: این قانون یکی از مباحث بسیار مهم در سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اصلی حوزه ساختمان است،‌ قانون مذکور سال ها مورد بازنگری قرار نگرفته و مشکلات متعددی ایجاد کرده است.
در ادامه جلسه حسین بشیر رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز با اشاره به اهمیت برخی موارد از اهتمام این نماینده به حل مشکلات جامعه مهندسی استان تشکر و به بیان نکاتی در زمینه اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان پرداخت.
در این نشست مواردی همچون حق بیمه،‌ سوابق شغلی و حرفه ای جهت ثبت در تامین اجتماعی، مدت زمان مسئولیت حرفه ای، امکان افزایش شعب تجدید نظر شورای انتظامی جهت کوتاه شدن زمان بررسی پرونده ها، ‌شفاف سازی در خصوص تعارض منافع، تعرفه مهندسان، به رسمیت شناختن به دفاتر نمایندگی شهرستان ها در قانون،‌ اجرایی شدن مباحث مقفول مانده نظیر مبحث ۲۲ با هدف ایجاد اشتغال، پیش بینی منابع درآمدی متناسب با شرح خدمات سازمان، بازبینی نقش شناسنامه فنی و ملکی و … مطرح شد.
در ادامه جلسه سایر اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداخته و مقرر گردید نظرات به صورت مکتوب و در اسرع وقت جهت اعمال در پیش نویس اصلاحی به مجلس شورای اسلامی ارایه گردد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;