نماینده مجلس از بررسی طرح «اقتصاد دانش بنیان» خبر داد

طرح «اقتصاد دانش بنیان» ماه آینده با هدف حمایت از حضور موثر دانش بنیان ها در عرصه تولید و توزیع و فروش، به صحن علنی مجلس خواهد آمد.
تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: سهم دانش بنیان ها در توسعه صنعت و اقتصاد کشور در حوزه های مختلف، امری بدیهی و غیرقابل انکار است. تخصیص اعتبار مالی و غیرمالی به منظور تسهیل و تسریع فعالیت این گروه از جمله مباحثی به شمار می آید که همواره فی مابین بخش خصوصی و مسئولان دولتی و قانونگذاران مطرح بوده است.
حضورِ فعالِ شرکتهای دانش بنیان در بخش های «ساخت و ساز» و «ساز و کاری» در صنعت آب و برق و انرژی های تجدیدپذیر و تولید و صادرات کالاهای آب و برق، منجر به نگاهِ ویژه تری به این گروه شده تا نقش آنها را در رشد اقتصادی، با توجه به جایگاهِ زیرساختی آنها را پررنگتر از پیش سازد.
اقبال شاکری، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری ساتکاب، با تاکید بر نقش موثر دانش بنیان ها در توسعه اقتصادی گفت :
ما هم در بخش تخصیص بودجه به این گروه و واگذاری تسهیلات به آنها به خوبی عمل کرده ایم، به عبارتی علاوه بر واگذاری تسهیلات به آنها، همواره پیش بینی های مناسبی برای حضورشان در عرصه فعالیتهای اقتصادی داخلی و خارجی نموده ایم و همیشه مورد حمایت مجلس قرار داشته اند.
دبیردوم فراکسیون دانش بنیان های مجلس یازدهم، حمایت از گروه های دانش بنیان را یک اصل و باور غیرقابل تغییر دانست و تاکید کرد:
«طرح اقتصاد دانش بنیان» به منظور حمایت از دانش بنیان ها و همچنین تقویت اصل حمایت از تولید ملی، ماه آینده وارد صحنِ علنی مجلس خواهد شد تا با پرداختن به جزئیات حمایتی بیشتر از شرکتهای دانش بنیان، بستر مناسب برای حمایت و حضورِ آنها را فراهم سازیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه «شکل گیری آغازین شرکتها»، «افزایش تولیدات آنها»، «تخصیص بودجه مناسب برای آنها» و «فراهم آوردن شرایط مناسب برای فروش محصولات خود در داخل و خارج از کشور» را از جمله محتوای اصلی این طرح اعلام کرد.
این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد:
البته ما، هم در قانون بودجه ۱۴۰۰ ، هم در «طرح اقتصاد دانش بنیان» تسهیلات مفصلی در نظر گرفته ایم، مثل این که؛ اگر دستگاه‌های دولتی می‌خواهند خرید کنند، مقدار مشخصی از خرید خود را به کالاهای دانش‌بنیان اختصاص بدهند یا یک مقدار مشخصی از قرارداد را با شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد کنند تا حمایت از این گروه در عمل نیز شکل گیرد.
به گفته شاکری این مسئله از جمله مواردی است که به طور جدی در طرح مذکور به آن پرداخته خواهد شد .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;