مقررات ملی ساختمان متناسب با نیازهای کنونی جامعه نیست

رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور مقررات ملی ساختمان را پاسخگوی نیازهای کنونی جامعه ندانست.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، احمدرضا طاهری اصل روز یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ در نشست خبری نمایشگاه بین المللی بهره وری آب و انرژی اصفهان افزود: مقرراتی که ۲۰ سال پیش تدوین شده و اکنون بخش هایی از آن مورد بازنگری قرار گرفته است جوابگوی بحران های کنونی از جمله آب، انرژی، محیط زیست و تغییر اقلیم نیست از این رو نیازمند مقررات جهانی و بین المللی برای رشد و توسعه خدمات مهندسی هستیم.
وی خاطرنشان کرد: ۲۰ تا ۵۰ درصد مصرف انرژی در ساختمان های سبز به انرژی تجدید پذیر تبدیل می شود از این رو پدیداری شهر سبز و شهر هوشمند نیازمند همت ارگان های مختلف است.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور افزود: باید هدف از ساختمان سازی و خرید ساختمان را عوض کنیم چون هدف از ساختمان سازی حفظ آسایش، ایمنی، رفاه و بهداشت است.
وی همچنین راهکار حل آلودگی هوا و هدررفت انرژی توسط ساختمان ها در گرو توسعه پایدار دانست و گفت: باید در ساخت و ساز به سه اصل اقتصاد، اجتماع و زیست محیط توجه شود اما در زمان حال تنها به مقوله اقتصاد توجه می شود.
رئیس کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به قوانین کشور در راستای انرژی بیان کرد: در کشور ما ۲۰ قانون انرژی اصلاح الگوی مصرف، مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، رفع موانع تولید رقابت پذیر و استاندارد ۱۴۲۵۴ وجود دارد در این راستا قوانین متعددی در کشور ما وجود دارد اما مجری برای قوانین نداریم.
وی اضافه کرد: در همایش ملی ساختمان پایدار و انرژی که در راستای نخستین نمایشگاه بهره وری آب و انرژی در اصفهان برگزار می شود به دنبال آن هستیم تا چگونگی اجرای بازیافت از آب های خاکستری و نیز انرژی مصرفی در ساختمان ها مورد بحث و بررسی قرار دهیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز گفت: در۳۷ سال گذشته به صورت متوسط ۴۰ متر از ارتفاع آب های زیرزمینی کاسته شده است ازاین رو باید حساسیت ها را با برگزاری این گونه نمایشگاه ها بالا ببریم.
غلامحسین عسگری با اشاره به فرونشست زمین در اصفهان افزود: این موضوع زلزله خاموشی بوده که توسط انسان به وجود آمده و ساختمان ها و تجهیزات شهری بر اثر این بی توجهی تهدید می شوند.
نخستین نمایشگاه بین المللی بهره وری آب و انرژی (با رویکرد محیط زیست) ۲۷ تا ۳۰ دی امسال در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار می شود.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;