نمايشگاه آب و فاضلاب ؛ خودباوري ملي در در صنعت آب

 

رئیس موسسه تحقیقات آب گفت: برگزاری نمایشگاه های بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب توانسته است حس خودباوری را در این صنعت نهادینه کند.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز ، سیدمسعود تقوایی با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب در روزهای 8 تا 11 دی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گفت : نمایشگاه‌ها محفل گرمی برای هم‌اندیشی اهل نظر و مکانی برای عرضه توانایی ها به علاقه‌ مندان و سرمایه ‌گذاران و همچنین استفاده از دانش بومی به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات‌ آب و فاضلاب در سال های گذشته به این موفقیت دست یافته

و با تقویت حس خودباوری و ایجاد فضای سالم رقابتی، زمینه رشد و توسعه را در این صنعت فراهم آورده است.

رئیس موسسه تحقیقات آب با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه‌‌ها در رفع موانع پیش روی صنعت، گفت : برگزاری نمایشگاه‌های فنی و تخصصی با نمایش قابلیت‌های داخلی، تاثیر زیادی در رفع موانع و مشکلات صنعت آب و فاضلاب دارد

و امکان رقابت صنایع داخلی با رقبای جدی در بازارهای خارجی را فراهم می کند.

وی با اشاره به حضور موسسه تحقیقات آب در هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب، گفت: با توجه به جایگاه موسسه به عنوان بازوی علمی بخش آب کشور و وجود پتانسیل‌های علمی در آن، این مجموعه نقش کلیدی را در ارائه دستاوردهای علمی و پژوهشی کشور دارد.

وی افزود: با نگاهی گذرا به اقدام های علمی و پژوهشی

در موسسه و با تقویت توان علمی، می‌‌توانیم شاهد حضور گسترده محققان ایرانی و عرضه دستاوردهای تحقیقاتی آنان در صنعت آب منطقه باشیم.

تقوایی با اشاره به سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت : در این سال توجه به بخش‌های اجرایی و فنی مرتبط با طرح های تحقیقاتی ، ساخت و استفاده از تجهیزات ایرانی در سرلوحه اقدام های موسسه تحقیقات آب قرار گرفته است به گونه ای که این موسسه به دلیل حجم وسیع پروژه های کاربردی و ملی،‌ نیازمند طراحی و بومی‌سازی تجهیزات مورد نیاز خود است که قطعاً رشد و شکوفایی و همچنین قطع وابستگی و اعتلای صنعت آب را در پی خواهد داشت.

وی ادامه‌ داد: شکوفایی و پیشرفت ایران اسلامی در دهه‌های اخیر مرهون اهتمام و کوشش کسانی است که با تدبیر و مسئولیت پذیری در بخش آب و آب و فاضلاب کشور، اقدام های موثری داشته‌اند و با بهره‌گیری از توان علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی کشور، نیازهای این صنعت را برطرف کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت بلندترین سد دو قوسی، طراحی و ساخت بزرگترین سد خاکی، طراحی و ساخت شیرهای فشارشکن،‌ استفاده از فناوری جدید در تصفیه‌ خانه‌ها،‌ کاهش آب به حساب نیامده و همچنین تامین آب با کیفیت بالا برای نقاط دوردست از اقدام های دهه‌های اخیر در این صنعت است و امیدواریم با رشد روزافزون این حوزه،‌ شاهد حضور صنعت آب کشورمان در قله های پیشرفت و توسعه باشیم.

 

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;