نفت باید موتور محرکه اقتصاد کشور باشد

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون مهندسی پژوهش و فناوری وزارت نفت در کنگره روز گذشته از برگزاری فراخوان عمومی برای شناسایی و ارزیابی صلاحیت شرکت‎های عملیات حفاری برای ورود به پروژه‌های بالادست صنعت نفت در سال آینده خبر داد.





به گفته حبیب‌الله بی‌طرف، این فراخوان با هدف توانمندسازی شرکت‎های فعال در حوزه کسب‌وکار عملیات و به منظور تجمیع ظرفیت‎های پراکنده به نحوی که قابلیت جذب و توسعه دانش و فناوری و در نتیجه رقابت در سطح منطقه و فضای بین‌المللی را داشته باشند، انجام می‌شود.





معاون وزیر نفت در این کنگره از راهبرد «صنعت نفت به‌عنوان موتور اقتصاد کشور» به‌عنوان یک راهبرد درست نام برد و گفت: صنعت نفت با تامین بخشی از درآمدهای دولت، تامین منابع اولیه انرژی مورد نیاز کشور و سهم قابل توجه نفت در صنعت کشور به‌عنوان موتور محرکه اقتصاد ایران است.





وی با یادآوری اینکه گاهی بحث «باید وابستگی به نفت را کم کنیم» مطرح می‌شود، در توضیح این مطلب افزود: باید وابستگی بودجه دولت به درآمدهای نفتی کاهش پیدا کند نه اینکه وابستگی اقتصاد به صنعت نفت کاهش یابد، طبیعی است که هر جامعه‌ای باید از مزیت‎های خود استفاده کند و منابع طبیعی و ظرفیت‎های انسانی توان یک کشور هستند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;