نظام مهندسی و واکسن

روح الله واصف/ سردبیر پایگاه خبری تاسیسات نیوز: به نام خدا / همکاران گرامی سلام و خدا قوت در بیداد بی‌رحم بیماری کرونا و یکه‌تازی آن، واکسن درد جدیدی است که بر تن رنجور جامعه ما تاخته است. سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در تلاش‌اند برای افراد در مواجهه شدید با خطر، نوبت سریع‌تر واکسن بگیرند و از آنان محافظت کنند.
 وزارت ارشاد برای خبرنگاران، وزارت بهداشت برای کادر درمان و وزارت آموزش‌وپرورش برای فرهنگیان. در این میان اما چشم ما به در سفید شد تا خبری از وزارت مسکن یا سازمان نظام‌مهندسی برای واکسینه کردن مهندسان عضو یا لااقل ناظران بشنویم.
البته از حق نگذریم که هم شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی و هم نظام تهران، به دنبال خرید واکسن بوده‌اند و این موضوع را اعلام کرده بودند؛ اما در وضعیتی که حتی سازمان‌های پول‌دارتر نیز به دنبال چنین گزینه‌ای نبوده‌اند، تلاش برای خرید چه فایده‌ای دارد؟ در کنار تلاش برای خرید چرا گزینه چانه‌زنی با مقامات برای واکسینه کردن مهندسان فعال نشده است؟
نظام‌مهندسی باید از سمت دیگری نیز به جریان بنگرد و آن تعطیلی کار ساخت‌وساز در شهرهای بسیار خطرناک است. سخنی که هیچ‌گاه گفته نشد و ما هم نشنیدیم. لزوم حضور مهندسان ناظر در صحنه ساخت‌وساز، آن‌هم در کارگاه‌هایی با کارگرانی از کشورهای همسایه و یا از شهرهای دیگر که به‌راحتی سویه‌های مختلف بیماری را منتقل می‌کنند بسیار خطرناک است که متأسفانه حتی اشاره‌ای به آن نشده است.
بسیاری از اعضای نظام‌مهندسی به رسیدن به نوبت سنی، واکسن دریافت کرده‌اند اما بسیاری هنوز موفق به این کار نشده‌اند و ممکن است نیروهایی باسواد و ارزشمند را به‌راحتی از دست بدهیم.
آیا جان ما نیز برای سازمان مهم است؟
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;