نیاز به نظام مهندسی برای صنعتی‌سازی

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اولویت شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوره هشتم را کمک به وزارت راه در جهت رونق تولید مسکن دانست.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، منصور نویریان با بیان این مطلب افزود: با توجه به کم کاری که در گذشته در بخش تولید مسکن در کشور وجود داشته است، در دوره جدید باید تلاش شود تا این کم کاری با توجه به برنامه هایی که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه مد نظر قرار داده است، جبران شود.
وی با اشاره به نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان در این حوزه بیان کرد: سازمان نظام مهندسی باید در بخش ضوابط و ارتقای کارآیی نظام مهندسی برای انجام چنین اقدامی تعجیل کند.
نویریان تاکید کرد: در این راستا ما برای اینکه مسئله کمبود مسکن را جبران کنیم، چاره ای به جز این نداریم که به سمت استفاده از تکنولوژی های جدید و مصالح نوین روی بیاوریم.
وی در ادامه یادآور شد: ما برای اینکه مسئله صنعتی سازی ساختمان را در کشور تحقق ببخشیم، نیاز به همکاری و همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان داریم.
در نسل سوم ساخت و ساز گیر کرده ایم
مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان با ابراز تاسف از اینکه ما در حال حاضر در بخش ساخت و سازها در نسل سوم ساخت و ساز نسبت به دنیا قرار داریم، اظهار داشت: این در حالی است که هم اکنون دنیا نسل ششم و هفتم ساخت و سازها را اجرایی می کند.
نویریان همچنین ادامه داد: مهمترین هدف ما این بوده که بتوانیم در یک زمان معقول رونق مسکن را با استفاده از شیوه صنعتی سازی به مرحله اجرا برسانیم و به طور قطع تحقق این هدف کمک تمامی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان را می طلبد.
وی در عین حال تصریح کرد: هدف ما این است که صنعتی سازی ساختمان را در ساخت و سازها اجرایی کنیم. یعنی باید به سمت و سویی حرکت کنیم که آنچه در دنیا تجربه می شود، یعنی ساختمان ها در کارخانه و با بهترین کیفیت ساخته می شوند و ظرف مدت یک هفته در محل نصب می شوند، در کشور ما نیز به مرحله اجرا برسد.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;