نظام مهندسی از حساسیت مردم به کیفیت ساخت خرسند است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ساختمان را کالایی استاندارد و ملی خواند و افزود: با توجه به ملی بودن ساختمان و هزینه های بالایی که صرف ساخت آن می شود، لازم است در طول زمان طراحی و اجرا ، نظارت و مراقبت های لازم بر روی آن صورت گیرد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با تأکید بر لزوم همکاری تشکل های صنفی، حرفه ای و مردمی تصریح کرد: لازم است این تشکل ها در تعامل با یکدیگر نیازهای جامعه را شناسایی کرده تا در زمانی که بازار به آن احتیاج دارد بتواند به خوبی نیازهای بازار را تأمین کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان، در دیدار هیأت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه استان یزد با رئیس سازمان که با حضور برخی از اعضای سازمان برگزار گردید، هر دو سازمان برای همکاری سازنده با یکدیگر اعلام آمادگی کردند.
محمد شوری زاده، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه استان یزد در این نشست ضمن معرفی سازمان ، به بیان برخی ویژگی ها و چالش های این مجموعه از جمله جوان بودن گروه، ریزش و رویش مکرر اعضای گروه و نو بودن صنف و فعالیت های آن اشاره کرد و گفت: این مسائل باعث شده تا فعالیت های این سازمان با سازوکارهای سنتی مرسوم سازگار نباشد و همین مسئله مشکلاتی را به همراه دارد.
شوری زاده به اهمیت مباحث هوشمند سازی و ارائه طرحی برای استفاده از کارشناسان IT در تأییدیه ساختمان پرداخت و افزود: لازم است در مباحث مربوط به هوشمند سازی ساختمان ها بین این دو مجموعه همکاری صورت گرفته و از کارشناسان IT در این زمینه با رویکرد فنی و راه گشا بهره گرفته شود.
رئیس کمیته آموزش این سازمان نیز نسبت به فاصله بین صنعت ساختمان با صنعت IT ابراز نگرانی کرد و افزود: این کمیته آمادگی دارد آموزش های لازم درخصوص مباحث IT را به اعضای سازمان نظام مهندسی ارائه کند.
سعادت جو در ادامه به طرح بیستون که از ابتدای سال جاری توسط نظام صنفی کشور با هدف یافتن چالش ها و فرصت های کسب و کار بومی هر استان ایجاد شده اشاره کرد و گفت: در استان یزد نیز همانند دیگر استان ها، صنعت ساختمان در شمار صنایع پر چالش قرار دارد و در راستای مطالعه این چالش ها و تکمیل این طرح نیازمند دریافت اطلاعات از سازمان نظام مهندسی هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز با بیان اینکه رویکرد سازمان نظام مهندسی حرکت به سمت پروژه های فناورانه و نوآور است، نسبت به این همکاری ابراز خرسندی کرد و گفت: لازم است چنین تشکلات صنفی، حرفه ای و مردمی با یکدیگر همکاری کرده و پیش از اینکه مافیای صنایع مختلف با ارائه محصولات و خدمات نامرغوب بازار را اشغال و موجب بی اعتمادی مردم شوند، بازار را به دست گیرند.
مهدی سالاری مطابق قانون ، سازمان نظام مهندسی را متولی تمام ساخت و سازهای غیر دولتی در همه مراحل طراحی، اجرا و نظارت خواند و افزود: قابلیت های این سازمان می تواند بازار گسترده ای را در اختیار نظام صنفی رایانه قرار دهد.
وی سنتی بودن بسیاری از فرآیندهای موجود در سازمان نظام مهندسی را یکی از مواردی خواند که نیازمند تعامل دو سازمان است و گفت: صنف رایانه می تواند در راستای آشنایی مدیران سازمان نظام مهندسی با صنعت IT فرآیندی تعریف نموده و از زمان شناسایی نیاز تا رسیدن به نتیجه مطلوب تعامل مطلوبی را بین دو سازمان رقم بزند.
سالاری ادامه داد: صنعت IT می تواند از طریق شناسایی نیازهای جامعه درخصوص صنعت ساختمان و راه اندازی شبکه هایی برای عرضه این نیازها، ضمن کنار زدن مافیا، نیاز جامعه را تجمیع و کالاها و خدمات استاندارد را با صرف زمان و هزینه کمتر و سرعت بالاتر تأمین نماید.
گفتنی است در جریان این نشست اعضای دو سازمان در خصوص مسائل و موارد همکاری فیمابین گفتگو کرده و پیشنهادهای سازنده ای در راستای افزایش همکاری ها مطرح گردید.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;