نشست هم اندیشی هیات رییسه گروه تخصصی مکانیک

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری انجمن تاسیسات مکانیکی ایران، اولین نشست هم اندیشی مشترک هیات رییسه گروه تخصصی مکانیک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تعدادی از اعضای این رشته بهمن ماه در سالن همایش های موسسه علمی کاربردی صنعت آب و برق برگزار شد.




در ابتدای این نشست، پس از تلاوت آیاتی از کلام ا… مجید، علیرضا میرجعفری دبیر این هم اندیشی ضمن عرض خیرمقدم به شرکت کنندگان، ابراز امیدواری کرد که برگزاری مستمر این نشست ها باعث افزایش همگرایی بین مسوولان، اعضای هیات مدیره و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شود.در ادامه جمعی از اعضای رشته مکانیک سازمان پیرامون مشکلات ایجاد شده برای مهندسان عضو این رشته به ارائه نظرات پرداختند.




در ادامه این نشست، غلامرضا سالاروند با جمع بندی مطالب بیان شده، ضمن تشکر از اعضای هیات رییسه گروه تخصصی به ویژه اعضای هیات مدیره که با حوصله به شنیدن نظرات و انتقادات اعضای رشته مکانیک پرداختند، گفت: این بخشنامه ها ایرادهای زیادی وارد است. از جمله اینکه بسیار تبعیض آمیز هستند و این تبعیض بین فارغ التحصیلان خارج و داخل قابل مشاهده است.




در بخش دیگر این نشست، اعضای هیات رییسه گروه تخصصی مکانیک، مطالبی در مورد کارهای انجام شده توسط این گروه ارایه کردند. در این راستا محمود مقدم، نایب رییس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، عضو هیات رییسه گروه تخصصی مکانیک و عضو کمیته گاز گفت: به نوبه خود و با توجه به مسوولیتی که بر عهده ام گذاشته شده است همه تلاش خود را به کار می گیرم تا بتوانیم نواقص و مشکلات مطرح شده را رفع کنیم.سپس رامین کرمی عضو هیات مدیره، رییس گروه تخصصی مکانیک و عضو کمیته گاز سازمان ضمن ابراز خرسندی از حضور اعضا در این نشست، توضیحاتی در مورد کارهای انجام شده و برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در دست انجام توسط گروه تخصصی مکانیک ارایه کرد.





وی در مورد طرح کاهش مصرف موتورخانه ها، از موافقت نامه قریب الوقوع بین سازمان نظام مهندسی و شرکت بهینه سازی سوخت خبر داد و اظهار کرد: در صورت نهایی شدن این تفاهم نامه، جبهه جدید کاری باز خواهد شد.




کرمی در ادامه در مورد مسایل آب و فاضلاب نیز با اشاره به نشست های اخیر نمایندگان سازمان و شرکت آبفا و تهیه متن موافقت نامه براساس تفاهم نامه سال 86 افزود: در صورت نهایی شدن این موافقت نامه که براساس نامه وزیر نیرو به وزیر راه و شهرسازی و ابلاغ شورای مرکزی به سازمان استان ها برای فعال کردن تفاهم نامه سال 86 کار نظارت براساس مبحث 16 مقررات ملی ساختمان شروع خواهد شد، شاهد تاثیرات مثبت زیست محیطی و اجتماعی فراوانی در جامعه خواهیم بود.





وی در پایان سخنان خود، اجرایی شدن تفاهم نامه آب و فاضلاب را به دلیل خشکسالی های پی در پی و فرونشست آب های زیرزمینی بسیار حیاتی دانست و ابراز امیدواری کرد که این موافقت نامه پیشنهادی هرچه زودتر به امضای دو طرف رسیده و اجرایی شود.




وی تصریح کرد: امیدواریم برنامه های بلندمدت گروه تخصصی مکانیک چراغ راه و برنامه راه دوره های آتی این گروه باشد.حسین اکبریان راد عضو هیات مدیره، عضو هیات رییسه گروه مکانیک، عضو کمیته گاز و عضو کمیسیون نظارت بر دفاتر سازمان نیز به ارایه توضیحاتی در مورد فعالیت های انجام شده در زمینه افزایش تعرفه گاز پرداخت و با اشاره به عدم افزایش تعرفه نظارت گاز با گذشت بیش از دو سال گفت: با کار کارشناسی انجام شده با حضور نمایندگان اداره کل و سازمان، جدول تعرفه به صورت منطقی و قابل قبولی تهیه شده و طی نامه ای با امضای رییس سازمان به اداره کل ارسال و درخواست تصویب آن ارایه شده است.





در ادامه این نشست، بهنام عابدی ترکی عضو هیات رییسه گروه تخصصی مکانیک، عضو کمیته گاز و مسوول کارگروه آب و فاضلاب با اشاره به مطالب مطرح شده در مورد تفاهم نامه و فعالیت های انجام شده در زمینه آب و فاضلاب، توضیحات تکمیلی ارایه و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با نظر رییس سازمان و امضای موافقت نامه پیشنهادی، مهندسان مکانیک در زمینه مبحث 16 و بهینه سازی مصرف آب، نظارت بر نصب لوازم کاهنده مصرف آب و سیستم های جدایش آب باران از آب خاکستری و فاضلاب سیاه اقدامات لازم را انجام دهند.





مصطفی حاجی زاده عضو هیات رییسه گروه تخصصی مکانیک و عضو و نماینده گروه تخصصی مکانیک در کمیته آتش نشانی سخنران دیگر این نشست بود و با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه آتش نشانی و آسانسور اظهار کرد: با تلاش های انجام شده طی سه سال گذشته، تفاهم نامه و شیوه نامه آتش نشانی در قالب کار تیمی صورت گرفت و بعد از نهایی شدن به امضای رووسای سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی رسید.




در حال حاضر هم با پیگیری های صورت گرفته، این تفاهم نامه اجرایی شده است و طبق آخرین وضعیت، مبالغ واریزی اعضا به حساب سازمان آتش نشانی واریز شده و سازمان آتش نشانی برای برگزاری اولین دوره آموزشی قول مساعد داده و قرار است اولین دوره کلاس ها تا اواخر بهمن ماه سال جاری برگزار شود.




غلامحسن رادفرما عضو کمیته گاز، مسوول اجرای سیستم مکانیزه گاز و عضو هیات رییسه گروه تخصصی مکانیک نیز ضمن بیان توضیحاتی در مورد کارهای انجام شده در کمیته گاز به معرفی کامل نرم افزار ارجای نظارت گاز پرداخت و به سووالات حاضران در این زمینه پاسخ داد و اظهار کرد: در صورت اجرایی شدن موافقت نامه آب و فاضلاب می توان از این نرم افزار الگوبرداری کرده و نرم افزار آب و فاضلاب را نیز طراحی کرد.

بخش پایانی این هم اندیشی به پرسش و پاسخ اعضا و مسوولان اختصاص داشت.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;