نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در تهران/ تمرین حضور ایران در منطقه

 نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در اردیبهشت ماه سال آینده در تهران، تمرینی مناسب برای ورود موفق به تجارت آزاد در منطقه خواهد بود.
تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور:  خبر برپایی نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در اردیبهشت ماه سال آینده در تهران، فرصتی برای معرفی ظرفیتهای تولیدی و صادراتی کشورهای عضو، به ویژه «ایران» د رحوزه های مختلف عمران، برق، گردشگری و … خواهد بود.
بنا به تحلیل کارشناسان، برقراری مبادلات تجاری بین این کشورها بر اساس «تجارت آزاد» چشم اندازی مطلوب برای توسعه صادرات و حمایت از تولید داخلی ترسیم کرده و ایران نیز در این راستا با انجام اقداماتی در حوزه های مختلف گردشگری، عمران، انرژی ( به ویژه برق و توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی) ، در صدد افزایش درآمد ارزی در این زمینه است.
«تحریم»، «شیوع کرونا» از جمله موانعی محسوب می شوند که با وجود پیوستن ایران به «اتحادیه اورسیا»، امکانِ معرفی  توانمندی های صنعتی و تولیدی ایران را به شکل مطلوب فراهم نکرد.
برپایی نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در اردیبهشت ماه سال آینده در تهران، فرصتی طلایی در اختیار بخش خصوصی و همچنین دولتی قرار می دهد تا بتوانند زمینه همکاری های مشترک میان کشورها را بیش از پیش ارتقاء دهند.
رقابت پذیر کردن محصولات، برندسازی، کسب اعتبار برای محصولات تولیدی ایران، افزایش درآمدهای ارزی، رونق اقتصادی از جمله مهمترین شاخص هایی است که باید از دلِ برپایی این نمایشگاه به آن دست یافت.
رونق صادرات خدمات فنی مهندسی صنعت برق به کشورهای مذکور و همچنین توسعه همکاری ها در این صنعت با توجه به اقبالِ خوب مردم و فعالان اقتصادی دیگر کشورهای عضو از کالاهای ایرانی یکی از نقاط قوتی محسوب می شود که تا کنون به خوبی به مرحله عملیاتی شده است.
آنچه بدیهی است؛ برای ایجاد یک زنجیره مناسب از تولید تا صادرات، ضرورت دارد به نیازهای متنوع منطقه ای و بین المللی در استقبال از محصولات تولیدی توجه ویژه ای شود و یکی از عوامل کاملا موثر در کاهش آثار تحریم ها؛ “ایجاد ظرفیت های پایدار صادراتی در کشور های دوست و همکار است.”
برگزاری این نمایشگاه و نمایشگاه های مشابه آن، حاصل دیپلماسی اقتصادی مناسبی است که به عنوان یک حلقه ارتباطی در راستای همگرایی اقتصادی متمرکز بر تقویت روابط مشترک فی مابین کشورها انجام شده است.
تقویت ارتباط با کشورهای دیگر و همچنین توسعه صادرات غیر نفتی و شناخت ظرفیتهای اقتصادی جدید برای فعالان اقتصادی ایران از رهآوردهای  نمایشگاه بین المللی اوراسیا در اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.
به گفته برگزارکنندگان، این رویداد صنعتی و نمایشگاهی برای اولین بار با اتکاء به توانمندی فعالان تولیدی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود و اثرات مثبتی برای آینده اقصادی کشور خواهد داشت.
بدیهی است، اگر از تجهیزات استاندارد و مورد قبول و توافق این منطقه برای صادرات استفاده نکنیم طبیعتا تبدیل به وارد کننده صرف و بازار مصرفی خواهیم شد. مطمئنا عملکرد هر چه مناسبت‌تر ایران در این بخش همزمان با برگزاریِ نخستین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در اردیبهشت ماه سال آینده در تهران، تمرینی خوب برای ورود موفق به تجارت آزاد در منطقه خواهد بود.
گفتنی است؛ اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ ( ۱۸ لغایت ۲۱ ماه می ۲۰۲۱) در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار خواهد شد.
منبع تاسیسات نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;