نجات 70 شهروند از میان دود

به گزارش تاسیسات نیوز، آتش نشانان، 70 نفر از ساکنان یک برج مسکونی 49 واحدی را در عبدل آباد که در میان دود غلیظ ناشی از آتش سوزی گرفتار شده بودند، نجات دادند.


ساعت 14:08 ظهر روز گذشته طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر آتش سوزی در یک واحد مسکونی در عبدل آباد، خیابان سبلان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه 81، 22 و گروه نجات 6 را به همراه خودرو نردبان و خودرو حامل تشك نجات ایستگاه 38 به محل حادثه اعزام کرد.


محمود حیدری افسر آماده منطقه هفت عملیات در این باره گفت: یك مجتمع مسكونی 7 طبقه 49 واحدی در طبقه پنجم یكی از واحد های مسكونی به وسعت 70 متر مربع به دلیل نا معلوم دچار آتش سوزی شده و دود بسیار زیادی ساختمان را در بر گرفته بود كه منجر به محبوس شدن بیش از 70 نفر از ساكنین مجتمع شد.


وی افزود: تعداد زیادی از ساکنان در داخل راهرو ها و راه پله های مجتمع مسكونی به علت عدم دید مناسب و شرایط نامناسب تنفسی محبوس شده بودند که توسط آتش نشانان به بیرون از ساختمان منتقل شدند و تعدادی كه در داخل واحد ها محبوس شده بودند به کنار پنجره های واحد های مسکونی خود پناه برده بودند.


حیدری خاطرنشان كرد: آتش نشانان پس از انتقال محبوس شدگان به بیرون از مجتمع و خاموش كردن شعله های آتش با استفاده از لوله های آبدهی، به جستجوی نهایی محبوسین پرداختند.


وی گفت: بر اثر این آتش سوزی یك مرد30 ساله از ناحیه دست، دچار سوختگی و سه بانوی 70، 53 و 45 ساله دچار دود گرفتگی شده بودند كه همگی توسط كادر پزشكی حاضر در محل حادثه به صورت سرپایی مداوا شدند.


افسر آماده منطقه هفت عملیات خاطر نشان کرد: آتش نشانان پس از خاموش كردن شعله های آتش و ارائه تذكرات ایمنی به ساکنان ساختمان و تحویل مصدومین به عوامل اورژانس به ماموریت خود پایان دادند.


گفتنی است: علت این حادثه توسط كارشناسان آتش نشانی در حال بررسی می باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;