نجات معجزه آسای کارگر چاهکن از مرگ

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری 125، در پی بروز ریزش خاک اطراف یک چاه بر روی كارگر چاهکن، شاهدان این حادثه را به سامانه 125 اطلاع رسانی کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران زنگ ایستگاه 113 را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات 2 به بزرگراه امام علی(ع)، تقاطع منصور شرقی اعزام شدند.

 

 

مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی که با توجه به حساسیت موضوع به همراه مدیران و معاونان این منطقه عملیاتی بر روند كاری آتش نشانان نظارت می كرد در این باره گفت: در محل حادثه یک مقنی در حال حفر كردن چاه فاضلاب در عمق حدود 5 متری بود که بر اثر سست بودن خاك پس از ریزش دیوارها و افتادن یك تخته سنگ بزرگ روی سرش زیر خروارها خاك مدفون شده بود.

 

 

وی ادامه داد؛ این كارگر 28 ساله -تبعه افغان بنام سرور – كه در هنگام حفر چاه درعمق حدود 5 متری بر اثر ریزش خاك به كلی زیر آوار مدفون شده بود خوشبختانه بر اثر وجود روزنه ای در كنار تخته سنگ سقوط كرده بر روی سرش تا حدودی می توانست نفس بکشد.

 

 

وی افزود: همین امر امیدواری آتش نشانان را برای آوار برداری دو چندان كرده بود. ;که آتش نشانان بلافاصله پس از ایمن سازی محل حادثه، استفاده از مخلوط گچ و آب به دیواره های چاه برای جلوگیری از ریزش آن عملیات نجات این کارگر جوان را آغاز کردند.

 

 

داوری با اشاره به تلاش نفسگیر و حساس آتش نشانان تاکید کرد: تیم نجات با خاكبرداری و آزاد كردن اطراف كارگربا توجه به ریزش های مكرر دیواره چاه پس از حدود 4 ساعت عملیات بی وقفه موفق به آزاد كردن بدن وی شدند.

 

 

گفتنی است: آتش نشانان پس از مهار او توسط هارنس و استفاده از سه پایه چاه در حضور عوامل اورژانس حاضر در محل اقدام به بیرون كشیدن وی كردند و كارگر جوان را زنده تحویل عوامل اورژانس دادند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;