نباید کیفیت قربانی موضوع دیگری شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد در سمینار یک‌روزه گزارش‌نویسی با رویکرد حقوقی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، با تاکید بر اینکه در حوزه نظام مهندسی، تحت هیچ شرایطی نباید کیفیت فدای موضوع دیگری شود، گفت: حوزه معاونت عمرانی استانداری از این سازمان که بازوی توانمندی در ساخت و سازهاست، حمایت می‌کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، علی‌محمد روستا به دوام ساختاری ساختمان‌ها، ابنیه و پل‌ها، جاده‌ها و دیگر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: رعایت دقیق استانداردها در ساختارها و استمرار در نظارت‌ها دو اصل مهم در کیفیت بخشی است و باید کاملا به آن توجه شود.
روستا استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت و کنترل لازم در این خصوص را مهم دانست و عنوان کرد: نظام مهندسی، جایگاه ویژه و بالایی در کنترل کیفیت ساخت و سازها دارد.
وی تصریح کرد: حوزه معاونت عمرانی استانداری از این سازمان که بازوی توانمندی در ساخت و سازهاست حمایت می‌کند.
روستا با تاکید بر رعایت دقیق مقررات فنی و کنترل ساختمان توسط نظام مهندسی، اظهار کرد: نظارت اصولی از وظایف نظام مهندسی است.
وی نقش قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بر ایمنی ساخت‌ وسازها و اجرای دقیقی آن را در استان بسیار مهم و ضروری برشمرد و عنوان کرد: نظام مهندسی، جدا از وظایف ذاتی خود، باید آموزش به‌روز مهندسان ساختمان را به طور جدی در دستور کار داشته باشد و آن را یکی از ضرورت‌ها بداند.
معاون عمرانی استانداری، آموزش مداوم را راهکاری جهت ارتقاء کیفیت ساخت و سازها دانست و تصریح کرد: در گزارش‌نویسی که توسط مهندسان تدوین می‌شود مسائل حقوقی باید به خوبی رعایت شود؛ زیرا این گزارش‌ها، علاوه بر مسئولیت حقوقی، مستندات خوبی برای دفاع از حقوق مهندسان در مواقع ضروری است.
روستا گفت:جامعه مهندسان و تشکل‌های حرفه‌ای مهندسی، مسئولیت حقوقی بالایی در جهت استیفای حقوق ارباب رجوع و سیاست‌های نهضت ملی مسکن جهت نظارت مستمر بر این‌ پروژه‌ها دارند.
وی بیان کرد: در حوزه نظام مهندسی و در همه ساختارها تحت هیچ شرایطی نباید کیفیت فدای موضوع دیگری شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;