نامزدهای کسب جایزه بهترین ساختمان های انگلستان

به گزارش تاسیسات نیوز، موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (RIBA) 6 فینالیست شرکت کننده در رقابت سالانه جایزه استرلینگ امسال را معرفی کرد. پروژه های برجسته شامل یک خانه بتونی مجلل، یک ساختمان دانشگاه آکسفورد با یک نمای شیشه ای خیره کننده و یک گالری هنر عمومی می باشد.

 

 

 

با اینکه این رقابت کل انگلستان را پوشش می دهد، 5 مورد از 6 فینالیست در جنوب انگلیس واقع شده اند. نیمی از موارد ساختمان های آموزشی بوده و یک خانه شخصی، یک گالری هنر عمومی و یک پروژه بازسازی خانه بقیه نامزدها را تشکیل می دهند.

 

 

 

 

جایزه استرلینگ RIBA به ساختمانی اهدا می شود که بیشترین نقش را در تحول و تکمیل معماری در یک سال داشته باشد.

 

 

 

 

سه نامزد برتر این جایزه در اینجا به اختصار شرح داده می شوند:

 

 

 

 

Outhouse اولین خانه شخصی است که طی 15 سال گذشته نامزد این جایزه شده. این خانه مجلل که در مرز با ولز واقع شده هم به عنوان خانه و هم به عنوان استودیویی برای یک زوج هنری عمل می کند.






این خانه بتونی در دامنه کوه واقع شده و با داشتن یک نمای شیشه ای بزرگ و بام سبز نور طبیعی داخل را افزایش می دهد. تکنولوژی پایدار مورد استفاده شامل پنل های خورشیدی به منظور کاهش مصرف برق شبکه و نیز بهره گیری از آب باران است. این خانه تقریباً نسبت به هوا نفوذناپذیر است و در نتیجه حفظ یک دمای پایدار در آن بسیار کارامد انجام می شود.

 

 

 

 

گالری نیوپورت استریت یک گالری هنر عمومی است که مجموعه هنری شخصی دامین هرست را در خود جای داده و بازدید از آن برای عموم رایگان است.

 

 

 

 

 

داخل این ساختمان شامل 6 فضای نمایش در دو طبقه است و کارهایی از فرانسیس بیکن، بانکسی، ترسی امین، پابلو پیکاسو، ریچارد پرنس و گاوسن ترک را در خود دارد.

 

 

 

 

 

این ساختمان قبلا سه ساختمان صنعتی بزرگ بوده که به عنوان کارگاه نقاشی منظره و نجاری برای تئاتر عمل می کرده است. دو ساختمان جدید هم ساخته شده و ساختمان های جدید و قدیمی به هم وصل شده اند در نتیجه گالری نیمی از طول خیابان را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

کالج دولتی بلاواتنیک هم در داخل و هم در خارج بسیار چشمگیر است. ساختار بسیار لایه ای آن تحت تاثیر فضای مرگزی به نام فوروم است که هر طبقه را به هم اتصال داده و به عنوان بخش مرکزی ساختمان عمل می کند.

 

 

 

 

این ساختمان سبز مورد تایید BREEAM Excellent که یک استاندارد ساختمان سبز می باشد نیز هست. طبق برآوردها، انتظار می رود این کالج 49 درصد کمتر از ساختمان موجود انگلستان با همین اندازه و کاربری انرژی مصرف کند. ساختمان چندین ردیف پنل خورشیدی دارد، با پمپ حرارت زمین گرمایی گرم و سرد می شود و از آب باران نیز بهره برداری می کند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;