ناسالمی هوای تهران برای گروه‌های حساس

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام تنزل شاخص کیفیت هوای شهر تهران به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در روز گذشته، گفت: به دلیل افزایش سرعت باد و وقوع گرد و غبار احتمال افزایش غلظت ذرات معلق تهران طی امروز (چهارشنبه) نیز وجود دارد.


حسین شهبازی در این خصوص اظهار کرد: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر روز گذشته بود و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی ۵ تا ۸ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی و جنوب غربی انتظار می‌رفت.


وی ادامه داد: بر اساس نتایج پیش‌بینی شاخص کیفیت هوا، وزش باد در برخی ساعات دیروز سبب خیزش گرد و خاک شده و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال داشته است. به گفته شهبازی، این شرایط جوی امروز کمابیش ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات، وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود. براین اساس انتظار می‌رود امروز، چهارشنبه بر غلظت آلاینده‌ها به‌طور نسبی افزوده شود.


وی با بیان اینکه دمای تهران طی دو روز آینده روند افزایشی خواهد داشت، یادآور شد: میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح دیروز ۷۴ و هوا در شرایط سالم بود. اما این شاخص در ساعت ۱۰ صبح به ۱۰۶ واحد رسید و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;