نارضایتی از برگزاری انتخابات الکترونیکی نظام مهندسی ساختمان

 تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: گزارشهای میدانی حکایت از نارضایتی از اختلالهای پیش آمده در برگزاری نهمین دوره انتخابات الکترونیکی نظام مهندسی ساختمان حکایت دارد.

برگزاری نهمین دوره از انتخابات اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان، به دلیل اپیدمی کرونا به صورت الکترونیکی برگزار شد. به گفته مسئولان برگزاری این انتخابات در شورای مرکزی انتخابات و همچنین تایید وزارت راه و شهرسازی، بستر مناسب برای این انتخابات آماده شده تا به نحو مطلوبی برگزار و نتایج آن اعلام گردد.

بر اساس گزارشهای موجود به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم برای انتخابات الکترونیکی نگرانی‌های در سطح کشور ایجاد شده به طوریکه متولیان امر در بسیاری از مراکز استان، درخواست ابطال انتخابات نظام مهندسی ساختمان را مطرح کردند که از جمله آنها می توان به استان البرز، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.

 

بر اساس آمار اعلام شده؛ “۶۰۰ هزار عضو نظام مهندسی ساختمان کشور در برنامه انتخاباتی تدوین شده از ابتدای هفته تا پایان هفته در انتخابات نظام مهندسی کشور شرکت می‌کنند تا عضو هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان‌ها انتخاب شوند”، اما بر اساس گزارشهای میدانی ، گزارشِ اختلال در برخی از مراکز در همان نخستین لحظات برگزاری انتخابات در بستر اینترنت حکایت از نارضایتی شرکت کنندگان از کُند بودن روندِ این انتخابات داشت.
مهدی شایان دبیر اول شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور که درباره مشکلات به وجود آمده در روند انتخابات ضمن اشاره به اینکه نخستین تجربه رای گیری به شکل الکترونیکی مسلماً نیاز به بستر و زیرساخت های مناسب و قوی دارد، می گوید:
اطلاع دقیقی از توانمندی شرکت مجری برگزاری کننده انتخابات نداشتیم، اما امروز اخباری که داریم شاهد کیفیت پائین برگزاری انتخابات نظام مهندسی ساختمان هستیم.
وی همچنین نگرانی از بابت ادامه روند اخذ رای، محافظت از آرا و شمارش وجود دارد که امیدواریم مسئولان وزارت راه و شهرسازی به مهندسان از بابت برگزاری انتخابات سالم اطمینان خاطر بدهند.

این گزارش همچنین حاکی است؛ با وجود درخواست برخی از مراکز نظام مهندسی در استانهای مختلف، مبنی بر توقف انتخابات در آنها، بر ادامه روندِ برگزاری تاکید شد و رای گیری در هیج استانی متوقف نشد.

بر اساس شواهد و قرائن موجود؛  قانون،  فرآیند اجرای انتخابات را برعهده هیأت های اجرایی قرار داده، عملا هیأت های اجرایی در هر استان شکل می‌گیرد که منتخبان یا تعداد از مهندسان به انتخاب اداره راه و شهرسازی انتخابات را مدیریت می شد.
با توجه به ابراز نارضایتی از سوی برخی شرکت کنندگان مبتنی بر اینکه با توجه به کند بودن سامانه اخذ رای، موفق به مشارکت در رای گیری نشده اند و در نهایت اینکه احتمال اختلال در شمارش آرا وجود داشته و از آنجایی که آراء افراد مقدس است و تاکید بر سلامت بودن انتخابات است، امید است با نظارت جدی از سوی مسئولان ذیربط در وزارت راه و شهرسازی نخستین دوره از انتخابات الکترونیکی نظام مهندسی به سلامت برگزار و به پایان برسد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;