میلیاردها ریال برای آبیاری نوین

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر آب و خاک و فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تامین اعتبار ۱۹۳ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریالی اجرای طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی در استان خبر داد. فیض‌الله شمس افزود: در سال ۹۵ برای توسعه و اجرای روش‌های آبیاری نوین کشاورزی ۱۹۳ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال اعتبار به صورت کمک بلاعوض دولتی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به استان تخصیص داده شده است.





وی ادامه داد: این رقم‌ها به صورت بلاعوض و از منابع اعتباری وزارت جهاد کشاورزی هزینه می‌شود و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی هر شهرستان طرح خود را ارائه کرده تا کارهای مطالعاتی آن انجام شود.





شمس اضافه کرد: بانک‌ عامل پرداخت این تسهیلات؛ بانک کشاورزی است که صندوق توسعه ملی که سرمایه خود را از فروش فرآورده‌های نفتی تامین کرده، منابع اعتباری این بانک‌ را به‌صورت مرحله‌ای تامین می‌کند و این بانک‌ها نیز بر همین اساس، مرحله به مرحله تسهیلات را با تایید وزارت جهاد کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌کنند.





وی تصریح کرد: در طرح آبیاری تحت فشار تا ۸۵ درصد تسهیلات بلاعوض و بقیه در صورت درخواست تسهیلات به کشاورزان پرداخت می‌شود، اما به‌دلیل محدودیت منابع، تعداد زیادی از کشاورزان در نوبت اخذ کمک‌های بلاعوض قرار دارند که به محض تامین اعتبارات از منابع تملکی، پرداخت‌ها سرعت می‌گیرد.





مدیر آب و خاک و فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در مورد میزان صرفه‌جویی آبیاری قطره‌ای نسبت به روش‌های سنتی خاطرنشان کرد: به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار ۴۴۰۰ متر مکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;