میزان تولید برق از انرژی پاک

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: هم اکنون از انرژی پاک (خورشیدی و بادی) ۶۵۴ مگاوات برق تولید می شود که تا پایان سال یک گیگا وات افزایش پیدا می کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، همایون حائری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه سیک ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی قشم افزود: افزایش قیمت خرید برق تولید شده از انرژی های پاک به شرایط آینده بستگی دارد که به گونه ای مشخص شود تا بخش خصوصی رغبت سرمایه گذاری داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به وجود آفتاب مناسب در استان هرمزگان سعی می شود در کنار ظرفیت سازی برای تولیدهای حرارتی، واحدهای انرژی نو به خصوص در حوزه انرژی خورشیدی ایجاد شود.
سال ۱۳۹۶ یک نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگا واتی در ۱۳۹ روز احداث شد و به بهره برداری رسید و یک نیروگاه خورشیدی دیگر نیز با توان تولید ۵۰ مگا وات در حال احداث است.
واحد ۱۶۰ مگاواتی قشم تابستان ۹۸ به بهره برداری می رسد
معاون وزیر نیرو در ادامه سخنان خود گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی قشم تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که واحد ۱۶۰ مگاواتی آن تا پایان تابستان وارد مدار شود.
وی افزود: مشکلات اصلی این نیروگاه در بخش نقدینگی است که رایزنی های لازم برای حل آن انجام می شود.
حائری گفت: تمام تلاش وزارت نیرو بر این است که بیشترین ظرفیت ممکن از نیروهای در حال احداث کشور وارد مدار شود تا در برای تابستان بیشتر مشکلات در حوزه تامین برق حل شود.
مجتمع نیروگاه سیکل ترکیبی و تولید آب شیرین قشم ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق و ۱۰۰ هزارمتر مکعب آب شیرین را در روز دارد.
معاون وزیر نیرو و مدیرعامل مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) روز سه شنبه از نزدیک روند پیشرفت مجتمع نیروگاه سیکل ترکیبی و تولید آب شیرین قشم را مورد بررسی قرار دادند.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;