میرجعفری از وجود ۳۰۰۰ ساختمان ناایمن در تهران خبر داد

سیدعلیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران؛ درباره آخرین اوضاع صدور شناسنامه فنی برای املاک و ساختمان‌های ناایمن پایتخت توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سیدعلیرضا میرجعفری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، درباره آخرین اوضاع صدور شناسنامه فنی برای املاک توضیحاتی ارائه کرد.
وی بابیان اینکه در سال گذشته ۸۵۸ ساختمان در پایتخت با شناسنامه فنی به بهره‌برداری رسیده‌اند، اضافه کرد: از این به بعد اگر بنا باشد این املاک جابجا شوند، باید با شناسنامه فنی معامله شوند. در این شناسنامه فنی کل اطلاعات فنی، هویتی ملک ثبت شده است. هم‌چنین اسامی کلیه مهندسان ناظر آن ساختمان در شناسنامه فنی قید شده است.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران در ادامه افزود: بنابراین بهره‌برداران ساختمان‌های مسکونی می‌توانند از راهنمایی‌های شناسنامه فنی املاک استفاده کنند. هم‌چنین اطلاعات مفصلی درخصوص نقشه‌های مختلف فنی و نیز مصالح به کار رفته در آن در این شناسنامه قرار خواهد گرفت.
وی هم‌چنین در پاسخ به این سؤال که چه تعداد ساختمان مشکل‌دار در تهران شناسایی شده، پاسخ داد: ۳۰۰۰ ساختمان مشکل‌دار در تهران شناسایی شده است. در حال مذاکره با سازمان آتش‌نشانی هستیم. به آنها علام شده است که این سه‌هزار پرونده فاقد ایمنی لازم برای محافظت از شهروندان و ساکنان هستند. در حال پیگیری هستیم تا مشکلات آنها را هرچه سریع‌تر مرتفع کنیم.
منبع نظام مهندسی تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;