«مهندسی معکوس» کلید موفقیت شرکت دانش بنیان ایرانی

تاسیسات نیوز/ صدیقه بهزادپور: یک شرکت تولید کننده تجهیزات و کالاهای حوزه تاسیسات صنایع برق شرط موفقیت خود در بازار داخلی و حضور در بازارهای خارجی را مهندسی معکوس و تولید محصولات و تجهیزات قابل رقابت با کشورهای خارجی دانست.
محمد ملکی مدیرعامل شرکت نیرو سپهر در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: شــرکت پخــش نیــرو سـپهر مهار در سـال ۱۳۷۲ توســط تیمـی از متخصصیـن و مهندسـان بـا هـدف طراحـی و سـاخت تابلوهـای بـرق مطابـق بـا اسـتاندارهای بیـن المللـی و دسـتور العمـل هـای موجـود در صنعـت بـرق ایـران احـداث گردید. و در ایـن راسـتا موفـق بـه دریافـت تاییدیـه از توانیـر و شـرکت هـای توزیـع بـرق منطقـه ای شـده اسـت.
همچنیـن شـرکت پخـش نیـرو از سـال ۱۳۸۰ در راسـتای گسـترش تولیـدات خـود اقـدام بـه راه انـدازی مجموعـه طراحـی و تولیـد انـواع سیسـتم هـای انتقـال هـوا و تهویـه مطبـوع و دمپـر هـای صنعتـی نمـود ، کـه بـا عنایـت بـه تجـارب قبلـی در تولیـد صنعتـی و دارا بـودن امکانــات بــه روز و متخصصیــن بــا تجربــه هــم اکنــون جــزء ســازندگان برتــر در ایــن رشــته قـرار گرفتـه اسـت. همچنیـن شـایان ذکـر اسـت محصـولات تهویـه مطبـوع و دمپـر هـای صنعتـی بـا برنـد پخش نیرو سپهر مهار بـه ثبـت رسـیده اسـت. سابقه ۲۳ ساله و گستردگی تولیدات این شرکت در سطح کشور مؤید ادعای ماست.
وی افزود:
محصولات و صنایع تاسیسات بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا نقش قابل توجهی در ایجاد زیرساخت‌های توسعه اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت منابع دارد. تامین و بکارگیری صحیح انرژی یکی از موضوعات مهمی است که بر میزان پیشرفت اقتصادی و ثبات سیاسی و اجتماعی کشورها تاثیرگذار است. بدین جهت حفاظت از منابع موجود و مدیریت مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌گردد. از این رو توجه به صنعت تاسیسات که نقش اساسی و جدایی ناپذیری با زندگی و رفاه انسان‌ها دارد در تکامل و مدرن‌سازی ساختمان‌ها و بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.
با توجه به رشد نیازهای کشور در دوران پسا کرونا و با نگرشی مسئولانه به صنعت ساختمان در جهت حفظ محیط زیست و با بهره‌بردن از فناوری‌های پیشرفته روز جهان که در راستای حفاظت از منابع ارزشمند طبیعی گام برمی‌دارد، اهمیت توجه ویژه به این صنعت را برجسته‌تر می‌نماید.
نمایشگاه‌‌ فرصت بسیار ارزشمندی را برای صاحبان صنایع فراهم می‌آورد تا توانمندی‌ها، محصولات و دستاوردهای خود را در سطع وسیعی عرضه نمایند. نمایشگاه بین‌المللی تأسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تهران IRAN HVAC&R سالانه با حضور جمع کثیری از شرکت‌های صنعتی داخلی و بین‌المللی برگزار می‌گردد. این نمایشگاه طی بیست سال گذشته به عنوان بزرگترین رویداد تاسیسات در خاورمیانه، همواره با استقبال بی‌نظیر صاحبان صنایع مواجه بوده و در سال گذشته با وجود محدودیت های بسیاری که بابت ویروس کرونا بود با حضور ۲۵۰ شرکت صنعتی از ۸ کشور جهان در فضایی به مساحت ۳۱۰۰۰ متر مربع برگزار شده است. شرکت‌های صنعتی در این نمایشگاه محصولات، قابلیت‌های فنی و نوآوری‌های خود را به بازدیدکنندگان عرضه می‌نمایند و از تعامل با دست‌اندرکاران صنعت تاسیسات و فرصت‌های تجاری موجود بهره می‌گیرند.
ملکی در ادامه در باره مشکلات این شرکت اظهار داشت:
مهاردریچه و دمپر عمده ترین محصولات تولید این شرکت محسوب می شود و مشکل اصلی که در صنعت داریم تغییر قوانین و عدم ثبات قیمت دلار و … .است، هر چند مشکل عدم سرمایه در گردش نیز از جمله دیگر مشکلاتی محسوب می شود که ما و دیگر همکارانمان در این صنعت با آن درگیر هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات خود را استفاده از مهندسی معکوس محصولات خارجی تولید می کنیم خاطرنشان کرد: استمرار سیاست مهندسی معکوس باعث شده است تا بازار خوبی در این زمینه در کشور داشته باشیم و علاوه بر آن به توسعه صادرات محصولات خود به بازار کشورهای منطقه مانند عراق قادر شده ایم.
این فعال اقتصادی ابراز امیدواری کرد؛ تولید محصولات مختلف این شرکت ماننده انواع سیسـتم هـای انتقـال هـوا و تهویـه مطبـوع و دمپـر هـای صنعتـی با استفاده از تجارب نخبگان ایرانی و متخصصان با تجربه داخلی با حمایت های بیشتر توسعه یافته و توانایی ارزآوری بیشتری را برای کشور به ارمغان آورد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;