مهندسان ناظر بی‌بهره از امکان بیمه و بیمه بیکاری!

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی: هر مهندس در حال حاضر ماهیانه حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت می کند که این رقم برای یک مهندس که شغل ثابتی ندارد رقم سنگینی است، همچنین مهندسین فاقد امکان استفاده از بیمه بیکاری نیز هستند که برای این مسئله نیز باید فکری شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا حبیبی، در خصوص مشکل و چالش های مهندسین اظهار کرد: در حال حاضر تعداد فارغ التحصیلان در رشته مهندسی بالاست و دولت انتظار دارد که برای همه آنها شغل ایجاد شود اما این اقدام ممکن نیست چراکه میزان ساخت و ساز موجود جوابگوی این تعداد نیرو نیست.
وی با بیان اینکه تعداد فارغ التحصیلان مهندسی ساختمان باید کنترل شود افزود: فارغ التحصیلان مهندسی همانند فارغ التحصیلان پزشکی کنترل نشده‌اند و از طرفی در آزمون ورودی برای دانشجویان این رشته ها نیز سختگیری نشده لذا همین امر سبب ازدیاد تعداد مهندسین و نبود کار برای آنها شده است، گاهی اوقات سالی یک نظارت هم به یک مهندس نمی رسد که همین امر در معیشت آنها مشکل ایجاد می کند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی ادامه داد: از طرفی عدم برخورداری مهندسان از امکان بیمه، مشکل دیگری در این حوزه است که انتظار ما این است که در این راستا قانونی تصویب شود که بتوان این قشر را نیز از این امکان برخوردار کرد.
حبیبی ادامه داد: هر مهندس در حال حاضر ماهیانه حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بابت حق بیمه پرداخت می کند که این رقم برای یک مهندس که شغل ثابتی ندارد رقم سنگینی است، همچنین مهندسین فاقد امکان استفاده از بیمه بیکاری نیز هستند که برای این مسئله نیز باید فکری شود.
وی اضافه کرد: برای ساخت یک ساختمان حق بیمه زیادی به منظور بیمه کارگران به اداره بیمه پرداخت می شود که می طلبد بیمه در ازای دریافت این مبلغ، مهندسین را نیز تحت پوشش بیمه قرار دهد.
حبیبی درخصوص وضعیت نامناسب برخی ساختمان ها در استان نیز اظهار کرد: ساختمان های پزشکان عموما ساختمان های مسکونی هستند که تغییر کاربری داده شده اند در حالی که طراحی ساختمان پزشکان از ابتدا باید بر مبنای ساختمان اداری و متناسب با کاربری مورد نظر و این تغییر کاربری صحیح نیست.
وی در خصوص مدارس نیز گفت: مدارس غیرانتقاعی نیز عموما استحکام کافی ندارند چراکه ساختمان های قدیمی هستند، موسسات زبان انگلیسی نیز عموما همین وضعیت را دارند و اگر اتفاقی رخ دهد تلفات زیادی به بار خواهد آمد چراکه افراد زیادی در این اماکن رفت و آمد دارند اما تحمل بار این ساختمان ها به اندازه ساختمان مسکونی است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی در رابطه با قیمت های غیر واقعی ساختمان در استان مرکزی گفت: اراک شهر گرانی است و این گرانی در تمام اقلام مشهود است و دلیل اصلی این گرانی صنعتی بودن و مهاجرپذیر بودن این شهر است که سبب غیرواقعی شدن قیمت ها می شود؛ از طرفی عرضه و تقاضا نیز قیمت ملک را تعیین می کند و اگر این عرضه و تقاضا برهم بخورد قیمت نیز افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: قیمت مناطق خوب اراک با مناطق خوب تهران برابر است و این برای این شهر رقم بالایی است چراکه امکاناتی که در پایتخت وجود دارد در اراک نیست. در برخی شهرستان های استان مرکزی نیز قیمت ملک بسیار پایین تر از اراک و ساوه است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;