مهندسان در خط مقدم عمران و آبادانی شهرها هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: جامعه فرهیخته مهندسان بی‌ادعا اما پرتلاش در خط مقدم عمران و آبادانی شهرها هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا انوری در نشست با اعضای هیات اجرائی دفترنمایندگی سازمان درشهرستان خلخال اظهار داشت: در کنار رعایت مقررات ملی ساختمان قرار است با محوریت نظام مهندسی ساختمان مقررات شهرسازی نیز در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد که مجموعه قضائی استان بر این موضوع تاکید دارند تا ضوابط شهرسازی مراعات شود.
وی افزود: در کنار تهیه نقشه با مشخصات فنی و اصولی و نظارتی که جامعه مهندسان انجام می‌دهند، در ابعاد مختلف تلاش ما بر این است تا قاعده و قواره قانونی در ساخت و سازها با انجام نظارت‌های عالیه رعایت شده و با حساسیت جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل محصول نهایی یک مهندس را ساخت و ساز آبرومند و شایسته در شهرها اعلام کرد و گفت: ما نشست‌هایی را با بنیاد مسکن انجام دادیم تا بر کیفیت ساخت و سازهای روستایی و ساخت مسکن اقدام ملی نظارت بیشتری شده و از ظرفیت جامعه مهندسان استفاده شود.
انوری تصریح کرد: براساس تفاهمنامه‌ای که با بنیاد مسکن به امضا رسیده در واحدهای تک سقفی بررسی ضوابط با بنیاد مسکن و مابقی نیز با محوریت نظام مهندسی خواهد بود.
توحیدشفیعی نایب رئیس دوم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل خواستار رعایت عدالت توزیع نقشه و سهمیه با اتکا به آمارهای ساخت و ساز وظرفیت کاری مهندسین را شدند و تشکیل کمیته کنترل مضاعف راضروری دانست و همچنین جعفرلطفی دبیر سازمان نیز با بررسی وضعیت مجریان ذیصلاح خواستارتشکیل و فعال نمودن کمیته مجریان ذیصلاح و تسهیل در ارائه خدمات به مجریان و کارفرمایان توسط هیات اجرایی و مدیر شهرستانها شد.
در این نشست اعضای هیات اجرائی خلخال با بیان برخی از مشکلات در دفتر نمایندگی به رعایت مقررات قانونی در بخش ساخت و ساز تاکید و همکاری مجموعه قضائی را برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و اضافه بنا را خواستارشدند.
در این جلسه همچنین مقرر شد تا در طرح اقدام ملی مسکن جامعه مهندسان نظارت‌های خود را گسترش داده و در کنار آن به افزایش و ارتقای کیفی ساخت و ساز در این طرح ملی با همراهی ناظران فنی بنیاد مسکن کمک کنند.
در پایان این نشست با قدردانی از مسئول سابق دفترنمایندگی سازمان در شهرستان خلخال علی قربانی زند به عنوان رئیس جدید نظام مهندسی ساختمان این شهرستان معرفی شد.
همچنین در بازدید از دفتر رابط شهرستان کوثر رئیس و اعضای هیات رئیسه سازمان تهیه دفتر کار مناسب درشان و منزلت اعضای سازمان را خواستار مورد تاکید قرار دادند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;