مهندسان برقی سلبریتی + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، در دنیای مهندسی شاید جالب باشد شخصی بخواند و کنسرت بگذارد و انقدر بزرگ باشد تا بشود امیرهمایون خرم یا فردی برای بازی در فیلم‌های مهم سینمای ایران بازی کند و سیمرغ بگیرد و بشود عزت سینمای ایران. خیلی از سلبریتی‌هایی که بارها اسمشان را شنیده‌ایم مهندس هستند و بد نیست با آنها بیشتر آشنا شوید.


امیرهمایون خــــرم


آهنگساز

 

کارشناسی در رشته مهندسی برق از دانشگاه علم و صنعت


متولد: 9 تیر 1309 – بوشهر
وفات: 28 دی 1391 – تهران


* نوازنده ویولن، موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی که یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران بود. از آنجا که مادرش از شیفتگان موسیقی اصیل ایرانی بود و از بین مقام‌های موسیقی ایرانی، به دستگاه همایون علاقه‌ای وافر داشت، نام همایون را برای فرزند خود انتخاب کرد. خرم در سن ۱۰–۱۱ سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت و چند سال بعد به عنوان نوازنده ۱۴ ساله، در رادیو به تنهایی به اجرا پرداخت. بعدها در بسیاری از برنامه‌های موسیقی رادیو، خصوصاً در برنامه گلها، به عنوان آهنگساز، تکنواز ویولن و رهبر ارکستر آثاری ارزشمند ارائه داد.

 

عــزت الله انتظامی


بازیگر




کارشناسی در رشته مهندسی برق


متولد: 31 خرداد 1303 – تهران


* عزت‌الله انتظامی که آقای بازیگر لقب او است از سال 1326 وارد عرصه هنر شد. عزت سینمای ایران در کارنامه هنری خود 55 فیلم سینمایی، 3 سریال تلویزیون و 70 تله تئاتر را دارد.
فیلم‌های گاو، اجاره نشین‌ها، ملکوت، صادق کرده، آقای هالو، دایره مینا، هامون، کشتی آنجلیکا، کمال‌الملک، روسری آبی و سریال هزاردستان از جمله آثار معروف انتظامی است.
انتظامی دارنده 4 سیمرغ بلورین (2 مرد و 2 مکمل مرد) می‌باشد.

 

ســــــــام نوری


بازیگر




کارشناسی در رشته مهندسی برق


متولد: 21 شهریور 1350 – تهران


* سام نوری که پدرش حسین نوری قهرمان پیشین تیم ملی کشتی ایران و خودش خواهرزاده محمدعلی فردین است در 13 سریال و نمایش خانگی و فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.
از مشهورترین آن‌ها می‌توان به سریال قهوه‌تلخ و شهرزاد و فیلم سینمایی نهنگ عنبر اشاره کرد.

 

لـــــــیلا حاتمی


بازیگر




دانش آموخته رشته مهندسی برق در لوزان


متولد: 9 مهر 1351 – کاشان


* لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی است. او با کسب چندین جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی از موفق‌ترین بازیگران ایرانی از لحاظ تعداد جوایز دریافتی است. در سال ۱۳۹۱ سفارت فرانسه طی بیانیه‌ای اعلام کرد نشان ادب و هنر درجه شوالیه توسط وزیر فرهنگ و ارتباطات این کشور به لیلا حاتمی اعطا شده‌است. حاتمی در کارنامه هنری خود 34 فیلم سینمایی دارد که 18 جایزه داخلی و بین‌المللی را از آن خود کرده است که سیمرغ بلورین فجر و خرس نقره‌ای برلین از مهمترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. وی داور خیلی از فستیوال‌های معتبر سینمایی چون کن نیز بوده است. او همسر علی مصفا است.

 

امــیرعلی نبـــــویان


بازیگر، مجری، نویسنده




کارشناسی در رشته مهندسی برق از دانشگاه غیرانتفاعی علوم وفنون مازندران 


متولد: 2 فروردین 1359 – آمل


* نبویان اولین تجربه بازیگری خود را در سریال نوشدارو بدست آورد. او در کارنامه خود، مجری‌گری در رادیو هفت، خوشا شیراز، صد برگ را داشته است. او همچنین توانسته در مسابقه لباهنگ خندوانه با اجراهای خود نظرات زیادی را جلب نماید.
وی نویسنده کتاب قصه‌های امیرعلی نیز هست.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;