مهم ترین نکات عیب یابی و تعمیر آبگرمکن دیواری

گرم نشدن آبگرمکن می تواند نشان دهنده ی ایراد در قسمت های متفاوتی باشد، که باید توسط تعمیرکار آبگرمکن تست و بررسی شود. بررسی اجزای آبگرمکن نظیر دیافراگم که وظیفه اتصال بین بخش گازی و آبی آبگرمکن را دارد، ممکن است ایراد پیدا کرده باشند. علت بعدی رسوب زدگی مبدل ها در آبگرم کن است (که در سرویس دوره ای آبگرمکن از این اتفاق جلوگیری می کند) و باید توسط تعمیرکار بررسی می شود. فشار پایین پمپ و همچنین پایین آمدن آب در منبع نیز می تواند از دیگر علت های روشن نشدن آب گرم کن دیواری باشد .
تاسیسات نیوز: مشعل از قطعات اصلی در آبگرمکن زمینی و دیواری است. این قطعه طوری طراحی شده که امکان روشن شدن شعله را با استفاده از احتراق گاز، ایجاد کند. مشعل دارای قطعات ظریف و حساسی است که خرابی هر کدام از این قطعات منجر به بد کار کردن شعل می شود. برای مثال شل بودن مهره ترموکوبل یا خراب شدن آن و همچنین ایراد در شیر مغناطیسی دستگاه می تواند موجب خاموش شدن شعله شود. تعمیرات این قطعه توسط تعمیرکار متخصص انجام می شود. اگر در این زمینه تجربه یا مهارتی ندارید از یک متخصص کار بلد برای تعمیر آبگرمکن گازی کمک بگیرید. هرگز دستگاه را سر خود باز نکنید امکان آسیب رساندن بیشتر به دستگاه وجود دارد. سیستم مشعل و ترموکوبل و …. قابل تعویض است.
گاهی نیز روشن نشدن شمعک به علت ایجاد رسوب در سر الکترود است. فشار پایین گاز نیز ممکن است موجب کم شدن شعله آبگرمکن شود .جابجایی آب گرم و سرد نیز یکی از علت های ایجاد کم شدن شعله آبگرمکن و روشن نشدن شمعک آبگرمکن است
تعمیر آبگرمکن ایستاده و خاموش شدن شعله
خاموش شدن شعله آبگرمکن بعد از اینکه دما به حد تنظیم شده رسید، به صورت اتومات انجام می شود. در غیر این صورت احتمال اینکه ترموستات خراب باشد، وجود دارد. اگر شعله با رسیدن به دمای تنظیم شده، به طور خودکار خاموش نشود امکان بالا رفتن دما و بروز مشکلات بعدی هست. تعمیرکار آبگرمکن متخصص پس از بازدید دستگاه در مورد تعمیر یا تعویض قطعه تصمیم می گیرد. شاید لازم باشد تا قطعه رگلاتور و همه قطعات آبگرمکن دیواری متصل به آن تعویض شوند. تعویض ترموکوبل آبگرمکن، لوله شمعک، شلنگ گاز، رگلاتور و یا ترموستات کاری نیست که بدون آموزش بتوانید آن را انجام دهید.
تعمیر آبگرمکن ایستاده :علت گرم و سرد شدن آب چیست؟
معمولا در صورت بروز این اتفاق ، ایراد از سمت آبگرمکن نیست و نیاز به تعمیرکار آبگرمکن نخواهد بود. و صرفا به علت کم و زیاد شدن فشار آب این اتفاق می افتد. در موارد معدودی که اطمینان دارید ایراد از فشار آب نیست، باید فیلتر های آبگرمکن توسط تعمیرکار آب گرم کن دیواری بررسی شود.
تعمیرات آبگرمکن :گرم نشدن آب آبگرمکن
گرم نشدن آبگرمکن زمینی به این معناست که آبگرمکن روشن می شود و آب را هم گرم می کند اما میزان گرمای آب، مناسب نیست. شاید کم بودن درجه ترموستات آبگرمکن و یا خاموش بودن پیلوت این مشکل را ایجاد کرده باشد. در این صورت با افزایش درجه ترموستات مشکل اول به طور کامل برطرف می شود و شاهد گرم شدن آب خواهید بود. اما در مورد پیلوت لازم است تا آبگرمکن را خاموش کرده و چراغ پیلوت را تنظیم کنید.
در برخی موارد لازم است تا زمان زیادی برای گرم کردن آب صبر کنید که این هم به خصوص موقع استحمام اصلا عملی نیست. در این مورد لازم است تا دریچه دودکش و خروجی بررسی شود. با تمیز کردن خروجی دود احتمالا مشکل برطرف می شود. اما مشکل جدی وقتی است که مخزن آب، رسوب گرفته باشد. رسوبات آب روی دیواره های مخزن و همه قسمت ها را اشغال می کنند.
تعمیر آبگرمکن سوراخ شده
تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده چگونه انجام می شود و با استفاده از چه روش هایی می توانید این مشکل را سریعا برطرف کنید.
اولین و مناسب ترین روشی که می توانید برای تعمیر آبگرمکن سوراخ شده انجام داد، جوشکاری است. این روش معمولا در آبگرمکن هایی استفاده می شود که محل نشتی در آنها کوچک باشد، البته می توان با اضافه کردن ورق به قسمت سوراخ شده و جوش دادن آن این مشکل را حل کرد. اما باید بدانید که روش های دیگری هم برای این موضوع وجود دارد.
· استفاده از چسب برای از بین بردن سوراخ مخزن آبگرمکن
یکی دیگر از روش هایی که می توانید از آن برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده استفاده کنید، استفاده از چسب برای سوراخ مخزن است. چسب های مخصوصی برای نشتی گیری وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید و سوراخ آبگرمکن را تعمیر کنید
· استفاده از خمیر آپوکسی
روش دیگری که یکی از جدیدترین روش ها برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده به شمار می رود، استفاده از خمیر آپوکسی است. این خمیر می تواند به خوبی جلوی سوراخ های آبگرمکن ایستاده را مسدود کند و مقاومت بسیار مناسبی هم در برابر گرما و فشار آب دارد.
· استفاده از پیچ و ورق گالوانیزه
گاهی اوقات ممکن است محل سوراخ و پوسیدگی مخزن آبگرمکن ایستاده شما زیاد باشد و در این زمان برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده نیاز است از پیچ و ورق گالوانیزه استفاده کنید. در این روش شما می توانید اطراف محل سوراخ را با دریل سوراخ کنید تا بتوانید ورق گالوانیزه را روی منبع پیچ کنید، سپس قسمت موردنظر را سنباده بزنید و به خوبی خشک کنید تا آلودگی روی آن باقی نماند.
· تعویض منبع آبگرمکن ایستاده
گاهی اوقات ممکن است که مخزن آبگرمکن شما پوسیده شده باشد و عمر خود را کرده باشد؛ در این زمان بهترین روش برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده این است که مخزن آبگرمکن را تعویض کنید. تعویض مخزن کمک می کند که بتواند از شر سوراخ شدن های مدام جلوگیری کنید و به بهترین شکل آبگرمکن خودتان را تعمیر کنید.
هزینه تعمیر آبگرمکن چقدر است؟
برای تعیین قیمت تعمیرات آبگرمکن لازم است تا آبگرمکن از نزدیک بررسی شود. موارد متعددی بر هزینه تعمیر آبگرمکن تاثیر دارند. هرگز برای کاهش هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری اقدام به باز کردن آبگرمکن نکنید. اگر در این زمینه تجربه ای ندارید هر اقدامی می تواند خسارت بیشتری به همراه داشته باشد و هزینه بیشتری روی دست تان بگذارد. به همراه تعمیرات معمولا جرم گیری و رسوب زدایی آبگرمکن هم انجام می شود که مبلغ مضاعفی بر هزینه تعمیر آبگرمکن دارد. اگر مرتب از سرویس دوره ای آبگرمکن استفاده کرده اید دیگر نیازی به رسوب زدایی و اسید شویی محفظه آبگرمکن نیست. قطعاتی که باید تعویض شوند هم با توجه به قیمت قطعات، تعیین قیمت آبگرمکن می شود. دستمزد تعمیر آبگرمکن به عوامل زیادی ارتباط دارد .
هزینه سرویس آبگرمکن گازی متناسب با ایرادات و نیازمندی‌های آبگرمکن شما متفاوت است. برخی آبگرمکن‌ها نیازمند اسیدشویی هستند، برخی رسوب زدایی و در مواردی باید هر دو صورت بپذیرد. به طبع دستمزد سرویس آبگرمکن دیواری متناسب با نیازمندی‌های آبگرمکن مشتری، متفاوت خواهد بود.
بیشترین هزینه تعمیرات آبگرمکن ایستاده و دیواری مربوط به بخش سرویس آبگرمکن است. که شامل بررسی و رسوب گیری آبگرمکن می باشد. سایر هزینه های مربوط به قیمت تعمیر آبگرمکن ایستاده و دیواری بر اساس قطعات مورد نیاز به تعویض و اجرت همان قطعات محاسبه و اعلام می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;