مهمترین مشکل زیرساختی نیروگاه ها

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، مجری طرح نیروگاه 460 مگاواتی سیکل ترکیبی غرب مازندران واقع در نوشهر از نامناسب بودن راه دسترسی به عنوان مهم ترین مشکل زیرساختی در اجرای این طرح ملی یاد کرد.

 

محمد حسین آزاد مرد گفت : جاده دسترسی به این نیروگاه از کمربندی نوشهر و چالوس حدود دو کیلومتر است که با هر بارندگی پر از گل و لای می شود و آمد و شد خودروها را در این مسیر سخت می کند.

 

 

وی باریک بودن عرض جاده ، ریزش و رانش بخشی از این مسیر ارتباطی را از دیگر مشکلات برای دسترسی آسان برشمرد و افزود : با این که بارها برای حل این مشکل به مسئولان ادارات ذیربط نامه نگاری کردیم ، اما تاکنون این تلاش ها نتیجه ای نداشته است.

 

 

آزاد مرد گفت : یکی دیگر از مشکلات این جاده که به محل دپوی زباله منتهی می شود ، پراکندگی و انباشت زباله در حاشیه آن است و رفع این مشکل هم عزم جدی تر مسئولان را می طلبد.

 

 

مجری طرح نیروگاه 460 مگاواتی غرب مازندران در عین حال تاکید کرد که کار ساخت این نیروگاه پس از بازید شهریور ماه وزیر نیرو از آن با شتاب بیشتری در حال انجام است.

 

 

وی گفت : تاکنون ساخت توربین ، تسطیح سایت ، عملیات تجهیز کارگاه ، مهندسی پروژه ، بررسی حمل تجهیزات پس از ورود به بندر و در نهایت برای آوردن به این نیروگاه ، ساخت انبارهای روباز ، سرپوشیده و ساختمان های اداری انجام شده است.

 

 

او تخصیص ندادن بموقع اعتبارات و مشکلات زیست محیطی را مهم ترین علت تاخیر در ساخت نیروگاه نوشهر دانست و افزود : طبق برنامه زمان بندی شده نیروگاه باید در سال 96 وارد مدار شود.

 

 

نیروگاه سیکل ترکیبی غرب مازندران که 460 مگاوات ظرفیت برای آن تعریف شده شامل دو واحد گازی 162 مگاواتی مدل V94.2 و یک واحد بخار 160 مگاواتی در قالب طرح B.O.O (ساخت، بهره برداری، مالکیت) است که در زمینی به مساحت بیش از هشت هکتار در شهرستان نوشهر درحال ساخت است.

 

 

عملیات اجرایی این طرح از سال 86 با حضور وزیر وقت نیرو آغاز شد و طبق برنامه قرار بود در سال 89 به بهره برداری برسد که به علت تخصیص ندادن بموقع اعتبارات ، فراهم نشدن زیرساخت ها و مشکلات زیست محیطی محقق نشد.

 

 

میزان اعتبار منظور شده از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت این نیروگاه در ماه اردیبهشت سال 92 حدود 220 میلیون یورو اعلام شده بود.

 

 

افزایش ظرفیت تولیدی برق و ایجاد زمینه های اشتغال در منطقه ، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق و کمک به افزایش پایداری شبکه و بهبود ولتاژ ، تشویق ، حمایت و جذب سرمایه گذاری غیردولتی در بخش نیروگاهی ، پاسخ به نیاز روزافزون مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع ، توسعه کشاورزی و مصارف عمومی و خانگی ، استفاده از حداکثر توان مهندسی داخل کشور و ارتقاء دانش فنی در ساخت نیروگاه ها ، افزایش روحیه خود باوری بااتکا به توانمندی های مدیریتی ، فنی و مهندسی و اجرایی در داخل کشور از اهداف این طرح اعلام شد.

 

این نیروگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود .


شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به بیش از 500 هزار مشترک خدمات ارایه می دهد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;