مقدمه‌ای بر مکانیک کلاسیک منتشر شد

کتاب

کتاب «مقدمه‌ای بر مکانیک کلاسیک» به قلم دیوید مورین به ترجمه محمد بهتاج لجبینی و مسعود مهرابیان، با هدف تبیین مسایل عمومی و مقدمات مکانیک، از سوی انتشارات نیاز دانش منتشر شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، کتاب «مقدمه‌ای بر مکانیک کلاسیک » ثمره کوشش‌های علمی صاحبان اثر است که براساس نیازهای درسی دانشجویان و علاقه‌مندان، سرفصل‌های آن تدوین و پس از داوری علمی، طراحی و ویرایش در گروه‌های علمی و آموزشی، به چاپ رسیده است.

این کتاب به عنوان متن مکمل برای رشته تحصیلی مهندسی مکانیک در دوره‌های تحصیلات تکمیلی کاربرد دارد. از  مباحث محوری این اثر می‌توان به معادلات هامیلتون، سیالات، گازها، آنالیز فوریه و کاربردهای الکتریسیته و مغناطیس اشاره کرد.

کتاب «مقدمه‌ای بر مکانیک کلاسیک» در هشت فصل به بیان روش‌های حل مسایل، استاتیک، استفاده از F=ma، نوسان، بقای انرژی و تکانه، روش لاگرانژ، نیروهای مرکزی و تکانه زاویه‌ای پرداخته است.

همچنین در فصل‌های مختلف این کتاب موضوعاتی چون معادلات دیفرانسیل خطی، نمودارهای جسم آزاد، حرکت هماهنگ ساده، چارچوب مرکز جرم، نوسانات کوچک، گرانش، تغییر مختصات، قوانین بقا، اصل عمل ثابت، قضیه‌ محورهای موازی، جرم‌های نقطه‌ای، جسم پهن در صفحه مورد بررسی قرار گرفته اند.

کتاب «مقدمه‌ای بر مکانیک کلاسیک» با شمارگان 500 نسخه در 472 صفحه، به بهای 20 هزار تومان از سوی انتشارات نیاز دانش به چاپ رسیده است.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;