معماری ایرانی – اسلامی در ساخت و ساز فراموش شده است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون امکان ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری وجود نداشته و ساخت واحد مسکونی در این متراژهای پایین هم خلاف شرع بوده و هم خلاف قانون است.
به گزارش تاسیسات نیوز، اسماعیل حسین زهی، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری و سپس تکذیب آن از سوی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران بیان کرد: بر اساس قانون مصوب شورای عالی شهرسازی در طرح های جامع هر شهر ضوابط ساخت و ساز واحدهای مسکونی تعیین شده است و بر اساس قانون ساخت واحدهای ۲۵ متری مجاز نیست و قانون اجازه ساخت واحدهای مسکونی در این متراژ را نمی‌دهد.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ساخت واحدهایی در این متراژ بنیان خانواده را تضعیف می‌کند. از سوی دیگر در تنظیم جمعیت کشور نیز تاثیر منفی برجای می‌گذارد. ساخت واحدهایی در این متراز هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است. امروز حتی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در حال حرکت به سمت ساخت خانه‌های ویلایی به منظور تقویت بنیان خانواده هستند.
این عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما باید حتما در ساخت واحدهای مسکونی معماری ایرانی و اسلامی را لحاظ کنیم و به فرهنگ اسلامی توجه داشته باشیم. مراجع تقلید نیز نسبت به این موضوع تذکر داده‌اند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;