معرفی نخستین مدرسه امین آب در استان زنجان

کتیبه امین آب برای نخستین‌بار در کشور توسط شرکت آب و فاضلاب استان زنجان طراحی و ساخته شده است که به تمام اداره‌ها، مدارس و هر مرجعی که خدماتی ماندگار و ارزنده در راستای ترویج مصرف بهینه آب انجام داده‌اند، اهدا می‌شود تا به‌عنوان امین آب معرفی شوند.


 



به گزارش تاسیسات نیوز، همزمان با آیین رونمایی از سی‌دی آموزشی “دبستان آبی” در مدرسه فرهنگیان رستمی ناحیه 2 زنجان، این مدرسه به‌عنوان نخستین مدرسه “امین آب” در کشور معرفی شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس “علیرضا جزء‌قاسمی” مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در این آیین، با اهدای کتیبه امین آب به این مدرسه، گفت: این کتیبه به ابتکار شرکت آبفای استان با الهام از درفش شهداد به‌عنوان کهن‌ترین سند مدون و تاریخی بشر درباره آب طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: این کتیبه برای نخستین‌بار در کشور توسط شرکت آب و فاضلاب استان زنجان طراحی و ساخته شده است که به تمام اداره‌ها، مدارس و هر مرجعی که خدماتی ماندگار و ارزنده در راستای ترویج مصرف بهینه آب انجام داده‌اند، اهدا می‌شود تا به‌عنوان امین آب معرفی شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان به برنامه رونمایی از نرم‌افزار کمک آموزشی دبستان آبی هم اشاره کرد و افزود: این نرم‌افزار با توجه به مضامین کتاب‌‌های درسی با همکاری آموزش و پرورش تهیه شده است که با هدف مدیریت مصرف آب از سنین پایین انجام می‌شود.

وی همچنین افزود: فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب در جامعه باید از سنین کودکی آغاز شود و به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد تا این فرهنگ به‌عنوان باوری عمیق در تمام لایه‌های جامعه نقش بندد.

وی تصریح کرد: در زمان حاضر که با بحران کمبود آب مواجه هستیم، باید نهضت ملی برای خروج از این وضعیت اجرا شود و شرکت‌های آب و فاضلاب به‌تنهایی از عهده انجام این امر مهم برنمی‌آیند و امیدواریم در کنار یادگیری کودکان، والدین گرامی و آحاد جامعه با رعایت عملی فرهنگ صحیح استفاده از آب، الگویی مناسب در این زمینه باشند.

جزء‌قاسمی با بیان اینکه در کشور هر فرد روزانه 200 لیتر آب مصرف می‌کند، ادامه داد: این میزان در استان زنجان برای هر فرد 210 لیتر است.

به‌گفته وی، شرکت آبفای استان برای جلوگیری از هدررفت آب و چکه آب در مدارس، به تعویض شیرآلات مدارس اقدام کرده است که در سال گذشته 274 عدد شیرآلات مدارس را تعویض کرده و امسال نیز 580 عدد از شیرآلات مدارس تعویض شده است.

پایان پیام /.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;