معرفی مصالح و فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان سازی مانند هر صنعت دیگری روز به روز در حال پیشرفت است و از مصالح نوینی برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. این صنعت مهم باید بتواند در کمترین زمان، بیشترین بازده را داشته باشد و در کنار رفع نیاز افراد، از زیبایی و استحکام زیادی هم برخوردار باشد.
صنعت ساختمان سازی مانند هر صنعت دیگری روز به روز در حال پیشرفت است و از مصالح نوینی برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. این صنعت مهم باید بتواند در کمترین زمان، بیشترین بازده را داشته باشد و در کنار رفع نیاز افراد، از زیبایی و استحکام زیادی هم برخوردار باشد. به خاطر رسیدن به همین اهداف، فناوری‌های ساخت سازه و ساختمان آن‌قدر گسترده شده که روز به روز شاهد سازه‌های قوی‌تر و زیباتر هستیم.
یکی از سازه‌هایی که با پیشرفت صنعت ساختمان سازی تولید شد، کلانکس‌های پیش ساخته بود که امروزه انواع مختلفی از آن‌ها در بازار وجود دارد. شما با خرید کانکس اداری و هر نوع کانکس‌ دیگر، می‌توانید از مزایای این سازه‌ها بهره مند شوید و در موارد مختلفی از آن‌ها استفاده کنید. اما فناوری ساختمان‌های نوین تنها به کانکس‌ها محدود نمی‌شود ‌و بسیار گسترده‌تر از این موارد است.
معرفی مصالح و فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان
مصالح و فناوری‌های جدید ساختمان سازی
امروزه مصالح و فناوری‌هایی که در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار گسترده هستند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
بتن خود ترمیم شونده
یکی از کاربردی‌ترین مصالحی که به تازگی وارد دنیای ساخت و ساز شده، بتن خود ترمیم شونده است. این بتن از ترک خوردگی جلوگیری کرده و در صورت ایجاد ترک‌ هم آن‌ را بازسازی می‌کند.
ورق‌های پلی کربنات
ورق‌های پلی کربنات از دیگر مصالح نوین ساختمان محسوب می‌شوند که از آن‌ها به جای شیشه‌های معمولی استفاده می‌کنند. این ورق‌ها مانند شیشه شفاف هستند و استحکام بالایی دارند. علاوه بر این، ورق‌های پلی کربنات خاصیت UV داشته و از عبوراشعه‌های خطرناک خورشید به درون ساختمان جلوگیری می‌کند. این ورق‌ها وزن کمی دارند و گاهی از آن‌ها برای ایجاد سقف کاذب و ورودی پارکینگ‌ها هم استفاده می‌کنند.
آجر تصفیه کننده هوا
از دیگر مصالح نوین به کار رفته در آپارتمان‌ها، آجرهای تصفیه کننده هوا هستند که توانایی تصفیه هوای فضای داخلی را دارند. با افزایش جهانی آلودگی هوا، استفاده از این آجر‌ها می‌تواند مزایای زیادی برای صنعت ساختمان سازی به همراه داشته باشد.
پانل کامپوزیت آلومینیومی
امروزه از پانل‌های کامپوزیتی در نماسازی ساختمان استفاده می‌کنند. این پانل‌ها دو لایه ورق آلومینیومی دارند که در میان آن‌ها پلی اتیلن قرار گرفته شده است. پردازش این نوع پانل بسیار ساده بوده و از عملکرد مکانیکی بسیار خوبی برخوردار است. پانل‌های کامپوزیتی آلومینیومی در برابر شرایط محیطی مختلف همچون گرد و غبار، تابش نور خورشید، رطوبت، ضربه، تغییرات دمایی، انجماد و انبساط و غیره دوام زیادی دارد.
کاشی حرارتی
یک نوع کاشی که به تازگی تولید شده، کاشی حرارتی نوین است که با هدف تولید گرما طراحی شده است. مکانیزم ساخت این کاشی را به گونه‌ای انجام داده‌اند که با ایجاد اختلاف ولتاژ در لعاب تعبیه شده در کاشی، آن را به یک رسانای الکتریسیته تبدیل کرده و یک عایق حرارتی شده است.
پیش ساخته‌ها
از دیگر تکنولوژی‌های جدیدی که برای ساخت ساختمان استفاده می‌شود، متریال‌های پیش ساخته هستند که شامل انواع بتن و ساختمان پیش ساخته است. این سازه‌های مدولار و پیش ساخته نه تنها کیفیت کار را بالا می‌برند، بلکه باعث افزایش سرعت اجرای ساخت و ساز می‌شوند. استفاده از این فناوری‌های پیش ساخته، ساخت و ساز طی چند روز به اتمام می‌رسد. یکی از سازه‌های پیش ساخته کانکس‌ها هستند که انواع مختلفی دارند و در جاهای گوناگونی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
بتن‌های رنگدانه دار
شرکت‌هایی که در زمینه تولید مصالح ساختمانی فعالیت دارند، علاوه بر کیفیت، ماندگاری و دوام مصالح سعی می‌کنند تا حد امکان زیبایی مصالح تولید شده را نیز در نظر بگیرند. بتن‌های رنگدانه‌دار یا رنگی یکی از نمونه‌های این مصالح هستند که علاوه بر داشتن ظاهر بسیار زیبا، از میزان ماندگاری و کیفیت خوبی نیز برخوردار هستند. بتن‌های رنگی این مزیت را نیز دارند که شما می‌توانید آن‌ها را با انواع سبک‌های معماری هماهنگی کنید.
آجر‌های تولید شده از ته سیگار
یکی از مواد زائدی که در بسیاری از کشور‌ها به فراوانی یافت می‌شود، ته سیگار است. امروزه با آجر در حال ساخت ته سیگارها را ترکیب می‌کنند و با این کار باعث افزایش استحکام آجر می‌شوند. استفاده از این مواد برای تولید آجر به پاکیزگی محیط زیست کمک کرده و هزینه‌های لازم برای تولید مصالح را کاهش داده است. آجری که از ترکیب ته سیگار با مصالح تولید می‌شود، وزن کمتری دارد.
معرفی مصالح و فناوری‌های نوین در صنعت ساختمان
خرید کانکس سرویس بهداشتی
امروزه فناوری ساخت و ساز بسیار پیشرفت کرده و از سازه‌های پیش ساخته برای ساخت بنا‌ها استفاده می‌شود. کانکس‌ها سازه‌های پیش ساخته‌ای هستند که در طرح‌ها و مصارف گوناگون تولید می‌شوند. یکی از این سازه‌ها، کانکس سرویس بهداشتی است که از آن‌ها برای اضافه کردن حمام و سرویس بهداشتی به ساختمان منزل، ویلا، اداره یا پروژه‌های عمرانی دیگر استفاده می‌کنند. شما برای خرید کانکس سرویس بهداشتی دیگر لازم نیست مانند ساخت‌های سنتی، هزینه و زمان زیادی را صرف کنید. چون ساخت این سازه‌ها بیشتر از یک ماه طول نمی‌کشد و به هزینه‌ کمی نیاز دارد.
معمولا از کانکس‌های سرویس بهداشتی اغلب در فضاهایی که امکان ساخت بنا وجود ندارد، مانند پروژه‌های عمرانی و ساخت و سازها در حاشیه و خارج از شهرها و همچنین برای راحتی مسافران در جاده‌ها و مسیرهای بین شهری نیز استفاده می‌کنند. از مزیت‌های دیگر این سازه، قابلیت جابه‌جایی آن است که شما به دلخواه خود می‌توانید مکان آن را تغییر دهید. امروزه سرویس بهداشتی پیش ساخته با توجه به نیاز مشتری در انواع مختلف تک چشمه، چند چشمه، راهرودار و بدون راهرو و سیار تولید می‌شوند که همه‌ آن‌ها از اتصالات آب، برق و مواردی از این قبیل برخوردار هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;