معایب «معماری معاصر» از بیان رئیس سازمان نظام مهندسی اصفهان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، گفت: در معماری ایرانی به پنج اصل مهم مانند «پرهیز از بیهودگی، مردم واری، نیارش، خود‌بسندگی و درونگرایی» اشاره شده است. این اصول در معماری سنتی به همراه رعایت فرم و زیبایی کاربردی بوده؛ به طوری که می‌توان عملکرد آن را به وضوح در معماری سنتی مشاهده کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس احمد بناکار، در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی، با اشاره به جایگاه معماری سنتی در معماری معاصر، بیان کرد: در معماری امروز که اساسا نمی‌توان آن را با عنوان معماری مدرن خطاب کرد، از عناصر و عوامل غیرکاربردی بیشتری استفاده شده است.
وی خاطرنشان کرد: این جایگاه را می‌توان به نوعی به دوره پست مدرنیسم اتلاق کرد به طوری که با شروع انقلاب اسلامی عملا دوره مدرنیسم در معماری ایران ماندگار شد. معماران ما با استفاده از معماری غربی و کاربرد بعضی از نمادها و موتیف‌های سنتی، به نوعی بیهودگی فرم‌ها و عناصر به ویژه در نماها رسیدند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی، در خاتمه تأکید کرد: متاسفانه در معماری معاصر امروز، بیهوده‌گرایی  برخلاف اصول معماری سنتی غالب است و به طور کل فرم‌ها در این معماری عملکردی ندارند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;