معاون وزیر راه و شهرسازی: نحوه انتخاب متقاضیان مسکن ملی تغییر خواهد کرد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: انتخاب متقاضیان در مرحله دوم بر اساس اولویت‌ها خواهد بود و شاید آن‌ها از طریق قرعه کشی انتخاب نشوند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه تا ساعت ۲۴ شنبه ۲۴ اسفند بیش از یک میلیون نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، گفت: با راه‌اندازی ثبت نام از طریق پیامک میزان استقبال از طرح اقدام ملی مسکن بسیار افزایش یافت به طوری که در طی چند روز گذشته بیش از ۷۰۰ هزار نفر از طریق پیامک ثبت نام خود را انجام داده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: امروز یکشنبه آخرین فرصت ثبت نام مسکن ملی در شهر تهران و ۴ شهر دیگر است و تمدید ثبت نام در این شهر‌ها وجود نخواهد داشت.
او افزود: تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کل کشور با تجمیع ثبت نام مرحله اول، ثبت نام کرده اند البته میزان استقبال در این مرحله بسیار بیشتر بوده است.
محمودزاده با اشاره به اینکه کسانی که در استان تهران می‌خواهند ثبت نام داشته باشند، گفت: اگر ساکن کلانشهر‌ها باشند مشکلی برای ثبت نام در شهر‌های اطراف وجود ندارد چرا که اگر متقاضی ۵ سال سابقه سکونت در کلانشهر‌ها را داشته باشد می‌تواند مشمول ثبت نام در شهر‌های جدید اطراف باشد.
او افزود: ثبت نام از طریق پیامکی را برای متقاضیان راه اندازی کرده‌ایم تا به دلیل شیوع ویروس کرونا و دسترسی به اینترنت پر سرعت مجبور به خروج از واحد‌های مسکونی خود نشوند بنابراین از متقاضیان درخواست می‌کنیم که به هیچ عنوان برای ثبت نام از واحد‌های مسکونی خود خارج نشوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: کسانی که پیامک ارسال کرده‌اند منتظر باشند که بعد از شیوع ویروس کرونا با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد و برای تکمیل اطلاعات خود می‌توانند در آن دوره وارد سامانه شوند بنابراین به هیچ عنوان نگران ثبت نام نباشند.
محمودزاده با اشاره به اینکه دوشنبه ۲۶ اسفند ماه آخرین روز از ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن برای ۴ شهر باقی مانده است، گفت: برخی از استان‌ها شهرهایشان زمین‌هایی برای طرح اقدام ملی مسکن تأمین نکرده بودند که بلافاصله بعد از تأمین کردن اراضی ظرفیت برای این شهر‌ها ایجاد شد و فردا برای برخی از شهر‌های استان قزوین، کرمان، فارس، خراسان رضوی ثبت نام انجام می‌شود و متقاضیان در این شهر‌ها حتماً اگر دسترسی به اینترنت نداشته باشند از طریق پیامک ثبت نام خود را تکمیل کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن بلافاصله با پر شدن ظرفیت‌ها سایت دیگر امکان ثبت نام را نداشت، افزود: در این مرحله سعی کردیم مردم بدون داشتن اینترنت پر سرعت هم ثبت نام را انجام دهند و بعد از اتمام ثبت نام بر اساس شاخص‌هایی که تعیین شده متقاضیان انتخاب خواهند شد.
او افزود: در این دوره انتخاب متقاضیان بر اساس اولویت‌ها و شاخص‌های جدید انتخاب خواهند شد که این موضوع شرایط را برای مسئولان وزارت راه و شهرسازی سخت‌تر خواهد کرد.
محمودزاده گفت: شاید انتخاب متقاضیان از طریق قرعه کشی صورت نگیرد و متقاضیان با داشتن اولویت‌ها و شاخص‌هایی متفاوت‌تر از سایر افراد انتخاب شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در این دوره میزان اقدامات و پالایش‌هایی که باید از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی انجام شود بسیار سخت‌تر شده است، گفت: پالایش بلافاصله بعد از تعطیلات نوروز آغاز خواهد شد و فردا در ساعت ۲۴ ثبت نام متقاضیان به اتمام خواهد رسید.
منبع صما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;