مطالبه نظام مهندسی هرمزگان از رفتارهای خودسرانه رئیس!

عضو دوره پنجم هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان گفت: رئیس برکناره شده سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان باید پاسخ‌گوی سؤوالات و ابهاماتی که برای جامعه فرهیخته مهندسین بوجود آمده است، باشد و در خصوص عملکرد خود و استخدام‌های خودسرانه ماه قبل را یعنی دقیقاً در گرماگرم عزلش توضیح دهد.
رئیس معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان ابهامات را پاسخ دهد/ استخدام‌های خودسرانه در زمان اطلاع از برکناری!
به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر محمدرضا جابرى‌نسب عصر امروز  اظهار داشت: پروانه اشتغال ریاست معزول سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان در دوره هشتم به‌علت تخلف در این سازمان از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی تعلیق شده است اما جالب است هنوز هم وی با بی‌پروایی، تخلفات را حاشا می‌کند و به‌دنبال پاک کردن صورت مسأله است و فکر می‌کند با چند برنامه کلاب‌هاوس و متون جنجالی و لفاظی، می‌شود در مقابل کرامت جامعه  مهندسین، این همه تخلفات را تطهیر نمود.
وی ادامه داد: رئیس برکناره شده سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان باید پاسخ‌گوی سؤوالات و ابهاماتی که برای جامعه فرهیخته مهندسین بوجود آمده است، باشد و در خصوص عملکرد خود و علت کنار گذاشتنش در سال ۸۹-۹۰، زمانیکه نائب‌رئیس سازمان نظام مهندسی بوده‌اند تا تعلیق اخیر پروانه اشتغالش و استخدام‌های خودسرانه ماه قبل را یعنی دقیقاً در گرماگرم عزلش توضیح دهد.
عضو دوره پنجم هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان اضافه کرد: این استخدام‌ها در شرایطی انجام شده است که حکم تعلیق وی از سوی وزیر محترم صادر شده بود اما رئیس سابق نظام مهندسی ساختمان اذعان می‌دارد که این حکم با تاخیر از سوی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان به او ابلاغ شده است.
جابری‌نسب ادامه داد: جالب است بدانید در دولت‌های نهم و دهم که به مراتب، پروانه‌های ساخت و ساز بیشتری نسبت به دولت روحانی صادر می‌شد و نظارت و اجرا در سطح وسیع‌تری صورت می‌گرفت، تعداد کارکنان سازمان در تمامی هرمزگان، ۴۶ نفر بود اما اکنون که ساخت و سازها به یک دهم کاهش یافته است، تعداد کارمندان سازمان در استان به ۹۵ نفر رسیده است. استخدام این حجم از نیرو با چه دلایل و منطقی انجام شده است؟.
عضو سابق هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان در ادامه عنوان کرد: وقتی هیچگونه مطالبه‌گری از سوی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان نباشد نتیجه‌اش بهتر از این نخواهد بود چراکه اتفاقات سال‌های اخیر که در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان رخ داده است به نفع مهندسان نیست.
وی افزود: افشاگری‌های اخیر در خصوص سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان، قطره‌ای از دریاست چراکه خبرنگاران این رسانه مردمی شاید کمتر از ۱۰ درصد خبرها و اتفاقات سازمان را مطلع باشند.
عضو سابق هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان گفت: سؤوال اینجاست؛ پنج درصد از مبالغ شناسنامه فنی – ملکی و تمام واریزی‌هایی که از جیب اعضا و مهندسین محترم به حساب سازمان نظام مهندسی پرداخت ‌شده است که ظرف چند سال تبدیل به یک حساب چند ده میلیارد تومانی می‌شود، متعلق  به تک تک اعضاست و دست درازی به آن خیانت در امانت است و چرا حاتم‌بخشی شده است؟.
جابری‌نسب تصریح کرد: مسؤولان سابق سازمان طوری می‌گویند درآمد سازمان ۸۰ درصد افزایش داشته است که انگار عرق جبین آنان باعث این درآمد بوده است.
وی ادامه داد: خدا پدر و مادر دکتر شهریار مشیری را بیامرزد که مجموعه‌ای چند صد میلیارد تومانی را تحت عنوان ساختمان فاخر سازمان نظام مهندسی ساختمان برای این استان بنا نمود که علاوه بر افتخار و سربلندی، سرمایه‌ای ارزشمند برای تمامی اعضای سازمان و مهندسان به‌شمار می‌رود.
عضو دوره پنجم سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان عنوان داشت: ولخرجی‌های اخیر اعضای هیأت مدیره و دست‌درازی به حساب سازمان و کرم‌بخشی از پول متعلق به مهندسان سازمان نظام مهندسی، عملی پسندیده نیست و باید در قبال عملکردشان پاسخگو باشند.
جابری‌نسب افزود: باید پرسید آیا مهندسین عضو سازمان رضایت دارند اینگونه این پول از خزانه خارج شود؟ آیا از نظر عرف و شرع، تقسیم‌بخشی از این مبلغ صحیح است؟ از حلال و حرام آن بگذریم، همین پاداش بین کارمندان به چه عدالتی تقسیم شده؟ سهم مدیر و کارمند و نورچشمی‌ها چقدر بوده است؟
وی اضافه کرد: آیا نمی‌شد این پاداش را به زمان دیگری موکول کرد؟ حتما باید درست نزدیک انتخابات هیات مدیره این پاداش‌ها بخشیده می‌شد؟ نقش پاداش‌گیرنده‌ها در انتخابات چه بوده است؟ بنظر شما رانت یعنی چه؟ فساد یعنی چه؟ تبعیض و نابرابری در انتخابات یعنی چه؟
عضو سابق هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان هرمزگان در پایان افزود: از بازرسان سازمان درخواست می‌شود نسبت به برخورد قانونی اقدام شود چراکه این کمترین خواسته جامعه مهندسی است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;