مطالبه جدی حق بیمه سهم کارفرمایی

به گزارش تاسیسات نیوز، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی شیراز  در جلسه مشترک شورای مرکزی با مقام عالی و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی،  توجه به بیمه تأمین اجتماعی مهندسان را مورد طرح و بررسی قرار داد.
در این جلسه که سوم آبان ماه برگزار شد طاهره نصر عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی شیراز گفت: در راستای توجه به حقوق مهندسان و با توجه به نظارت مستمر مهندسین دارای پروانه اشتغال در کارگاه های ساختمانی و در با توجه به طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی، شایسته است مهندسین شاغل در امر ایجاد یا توسعه ساختمان، تجدید بنا، تعمیرات اساسی و تخریب ساختمان ضمن دریافت حق بیمه سهم کارفرمایی از محل متراژ ساخت و ساز مشمول بیمه گردند.
وی افزود: این بیمه بایستی برای همه مهندسین شاغل در محدوده حریم و خارج از حریم شهرها، محدوده روستاها، مناطق آزاد تجاری و صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی و شهرک های صنعتی و صنفی در نظر گرفته شود.
نصر ادامه داد: چگونگی و میزان پرداخت بیمه سهم کارفرمایی با توجه به درصدی از مجموع عوارض صدور پروانه که مورد توافق سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان تأمین اجتماعی است تعیین و نسبت به تداوم پوشش بیمه تمام مهندسان ساختمانی اقدام گردد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;