مصرف گاز در نیروگاه‌ها یک عامل پاگیزگی هوا

مصرف  گاز در نیروگاه‌ها یک عامل پاگیزگی هوا

کاهش مصرف گاز در بخش خانگی، منجر به افزایش مصرف گاز در نیروگاه‌ها و صنایع عمده شده است که این امر در کنار وزش باد و بارش باران یکی از دلایل عمده بهبود کیفیت هوا در این روزها است.  

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، به گفته مسئولان سازمان محیط زیست از ابتدای سال جاری تاکنون هوای تهران در شرایط پاک و سالم به سر می برد.

 

یکی از دلایل تمیزی هوای تهران وزش باد و بارش باران در این مدت است، اما نباید از یاد برد که در فصول گرم سال مصرف گاز در بخش خانگی به شدت کاهش می‌یابد و این امر موجب می‌شود تا نیروگاه‌ها و صنایع عمده که در فصول سرد از سوخت مایع مانند مازوت و نفت کوره استفاده می کنند دوباره از سوخت پاک یا همان گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

 

براساس آمار و اطلاعات شرکت ملی گاز ایران هم اکنون به طور میانگین روزانه 100 میلیون متر مکعب گاز در نیروگاه ها مصرف می شود که این امر می تواند یکی از علل بهتر شدن کیفیت هوا در این روزها باشد.

 

اگرچه آمار دقیقی از تولید گاز در کشور از سوی مسئولان ذی ربط اعلام نشده است اما به نظر می رسد اگر فازهای گازی پارس جنوبی که دارای پیشرفت بالای 90 درصد هستند به تولید و بهره‌برداری برسند وضعیت تولید گاز در کشور بهبود می‌یابد و در این صورت می توان حتی در فصول سرد سال نیز به نیروگاه ها و صنایع عمده گاز طبیعی داد تا در آن موقع از سال نیز شاهد شرایط حاد آب و هوایی از نظر آلایندگی نباشیم.

در غیر این صورت و با رفتن هوا به سوی سرما و افزایش مصرف گاز خانگی بار دیگر آلودگی نفس‌گیر هوا دور از انتظار نیست.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;